Originally Posted by Quint
Ja logisch, maar ik snap niet dat de rdw er zo onduidelijk over doet. Zeg gewoon wat er aan de hand is, ipv een beetje vaag te blijven. Maar goed het is nu in iedergeval gelukt.

Omdat de Solex nu legaal op straat mag, heb ik een cfx cilinder met zuiger gemonteerd...Had ik eerder moeten doen, hij gaat nu echt als de brandweer!dan heb je mazzel dat je een spruitstuk hebt getroffen die goed op de cilinder past ( of heb je hem aangepast ??) er zit nogal variatie in de prestaties van CFX. dat ligt niet aan de cilinder maar vaak aan de kwaliteit van de onderbouw EN heel vaak aan het niet goed passen van het spruitstuk waarbij en/of de opening van het inlaatbuisje niet goed staat ten opzichte van de inlaatopening in de cilinder ( al is deze nog zo groot) en/of de ingang van het uitlaatpijpje ten opzichte van de uitlaat opening in de cilinder heel vaak zie ik dat deze zo versprongen staan ten opzicht van elkaar dat er effectief maar een 1/2 opening beschikbaar is en dan lopen ze zelfs beroerder dan een standaard cilinder Eigenlijk een beetje te snel.. kijk uit met "uit de wind' gaan of van een helling af, als het TE hard gaat heb je kans dat je vliegwiel uit elkaar spat ik heb een paar klanten waarbij "standaard" de solex "uit de wind" tegen de vijftig gaat. Bij een testrit gaat bij mij dan het gas dicht Maar dat is dan een kwestie van discipline..Discipline dan dus

Wel geweldig om zo de bocht uit te komen met een Solex!

Nu nog een beetje cosmetisch aan de gang en ik ben klaar voor het voorjaar!

Last edited by Joan; 17/01/21 01:12 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)