Ik heb er in mijn Solex carrière inmiddels ca 30 laten keuren en dat ging bij allemaal op ongeveer dezelfde manier:
nummers controleren, kwartiertje wachten (internet opzoeken-peukenpauze-bakkie pleur), betalen, klaar.

Soms werd de verlichting getest (vanaf de eerste altijd Action lampjes, die zijn betrouwbaarder dan de Solex verlichting)
Soms werd erbij gezegd "tja, wat moet je daar verder aan keuren... veel plezier ermee laugh

Met herkeuren van geel naar blauw heb ik één keer meegemaakt dat de Solex op de rollenbaan moest. Hij haalde (ocharm) 19 km/u.
Een stuk of 3 moesten op de weegschaal, gewoon om een aspect erbij te hebben.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een Solex werd afgekeurd. Dan moet je het wel héél bont maken, of verdachte nummers hebben.

Ik ging altijd naar Elsloo. Het is geen keuring maar een schouwing en dat gaat niet over de technische staat, zo heb ik begrepen.
Toch zorg ik er altijd voor dat de Solex vóór keuren in goede staat is. Als je gaat rijden wil je ook dat hij in orde is.
Andere RDW stations kunnen zomaar de regels anders interpreteren. Over Venlo heb ik al horrorverhalen gehoord....


Hou het simpel wink
Groeten, John.