Originally Posted by RuT
Originally Posted by Joan
ik heb bij de website die ik gevonden had een Swalbe besteld bezorgkosten viel me zat mee, gelijk een binnenband bij gedaan, ben benieuwd want de inch maat word opgegeven als 27,5 en dat is weer groter dan de 26 maar de ETRTO maat is wel hetzelfde ( die 44 bij 584 )



Hoor graag wat je bevindingen zijn als je de band binnen hebt. Vanavond heb ik de twee banden gemonteerd, past prima. Ze hebben alleen geen recht loopvlak maar rond, ben benieuwd of dit gaat m.b.t. het aandrijfwieltje voldoende grip gaat krijgen. Eerst nog de motor nalopen, het is een zwanenhals uit '54 die ik aan het opknappen ben.

Gr RuT
band is allang binnen maar bevindingen kan nog even wachten, is voor een cyclemaster die dezelfde bandenmaat heeft als de solex peperbus . ik had daar ooit al eens een smallere band voor gescoord, analoog aan wat jij nu op de kop hebt getikt maar is aan de smalle kant ( 37 x 584) vandaar dat ik graag een "44" wilde en maakt me niet uit dat hij zwart is codes analoog aan wat onze vriend solexjantje in belgie heeft gescoord en heeft opgestuurd, Mijn oude band heeft ook al etrto maten

Attached Images
cyclemaster.jpg (233.8 KB, 160 downloads)
code.jpg (196.29 KB, 160 downloads)
Last edited by Joan; 25/10/20 11:10 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)