Originally Posted by solexjantje
deze banden maat past op een 26inch solex jaren geleden gekocht in belgié
als dat past dan zou de tabel niet kloppen want de maat op de band in inches staat er inderdaad goed op ( eerst de maat van de band, DAN de hoogte van de band en die twee van elkaar aftrekken >> de hoogte twee keer ) geeft je de maat van de velg klopt die ERTRO maar niet met die uit de tabel

op jouw band staat netjes 584 en de tabel zegt dat het 559 zou moeten zijn Ra Ra ? voor beiden wel netjes de maat "44" ( dikte) ga toch eens mijn banden nogmaals onderzoeken

Ga steeds meer twijfelen aan de door mij gevonden tabel want als ik andere maten door reken zie ik andere en/of dezelfde ERTRO maten voor banden die als tweede code 1 1/2 of 1 5/8 hebben, lopt door elkaar en dat zou niet moeten

dan heb ik hier meer vertrouwen in, staan ze tenminste in de goede volgorde fietsbanden maat gestaffeld op hoogte maat van de band en dan zie je inderdaad 584 terwijl de eerder door mij genoemde maat 559 te vinden is bij banden die 2 inch hoog zijn ( komt dan overeen met een 22 inch velg, 26 min 2 maal 2) )

Last edited by Joan; 21/10/20 07:50 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)