Afgelopen week zocht de verkoper van de 1e berini contact of ik ook de 2e wilde kopen, en met een aanbod wat ik niet kon negeren dus in de auto die kant op.

Nr. 2 ligt volledig uit elkaar en her en der is er een poging gedaan het ding te spuiten maar volgens mij gewoon over de oude lak heen. Zag er rommelig uit maar het is een buisframe uitvoering en op de banden na helemaal compleet dus....... die is achter in de kofferbak meegenomen voor 250 euro.

Als eerste eens de carburateur losgemaakt en wat kwam daaruit? een. 50 sproeier, een maatje kleiner dan de voorgeschreven. 52 waar nr. 1 mee rijd (en naar mijn goesting te rijk) dus. 52 eruit,. 50 erin en dat loopt een heel stuk beter, pakt mooier op en de maximum snelheid is een paar km gestegen naar net geen 40 km/h. Hard zat!
Zaterdag heerlijk rondje gemaakt en het is een blijvertje, geen klap verkeerd gemaakt over de tocht van 30 km.

Gisteren begonnen met de originele Lucia teller met tandwiel aandrijving te monteren, beetje gestuntel met de berini zo op de grond van de werkplaats en in je eentje ook niet heel handig met het voorwiel er terug inzetten. Die voorvering voegt best wat gewicht toe aan de voorzijde. Maar uiteindelijk is het met de hulp van vrouwlief gelukt en zit het zaakje gemonteerd. Maar dit heeft me er wel toe besloten een brommer heftafel te gaan aanschaffen. De solex til je nog redelijk makkelijk op een workmate maar de berini is toch dik 14 kilo zwaarder. Nog een paar daagjes in spanning afwachten en dan kan die ook makkelijk naar de 80 cm (werk) hoogte zonder rugklachten.

Foto's volgen van de km teller en de brug als die er is.


Salut!
Mark