Originally Posted by Alain
weerom dank voor jou advies JOAN , morgen ga ik dat uittesten
maar het spelen met het remluchtheveltje , bedoel je dan op volgas of halfgas en wat doe ik dan met het messing vijsje in het luchtfilter . moet dit dicht , of losjes of iets anders , veel vragen hé , maar ik wil het in orde krijgen .confused
groeten
Alain
een solex rijd je altijd volgas. en dat remluchtheveltje is dat stalen plaatje dat achter je luchtfilter zit en dat van links naar rechts kan zwaaien, vaak begint hij door motortrilleingen uit zichzelf al wat te doen dan moet je hem stroevere maken met een elastiek om je filter heen of iets dergelijks want de goede stand van dat stukje blik en het daaraan hangende mechaniek is bepalend voor het goed of juist niet lopen van je solex en messing vijsjes dat versta ik niet begreep dat belgen dat woord gebruiken voor een boutje maar er zit geen messing boutje in het lucht filter wel net onder het luchtfilter vaak tussen het aan zuig gat voor de lucht en de ander kant waar een pilaartje omhoog steekt uit de carburateur dat bij sommige typen van messing is en andere typen van plastic met eronderaan een zeefje. dat is een schoorsteentje daar moet lucht doorheen kunnen om de benzine die uit de carburateur komt "adem"ruimte te geven om retour te stromen de tank in.

Nou dat wat daar tussen zit is van messing, maar geen "vijsje" een sproeier met een gleufje voor een schroevedraaier en een redelijk groot gat erin om lucht door te laten om dat mechaniek van dat stalen hendeltje ( de remluchthevel) van de juiste hoeveelheid lucht te voorzien. als sproeier dient die gewoon vast te zitten. Als het echt een boutje is ( vijsje) en dicht zit >>> meteen helemaal weglaten


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)