dan wordt het toch tijd voor een stroboscoop lamp om de ontsteking "Live" te testen. Dan dien je ook een streepje op je vliegwiel te zetten (tegenover het streepje dat op het carter staat en waar "rupture" / "onsteking" bij staat ) dat streepje zet je met de bougie eruit, een spaak of kleine schroevendraaier door het gat heen die op de zuiger rust en dan draai je het vliegwiel zover dat dat ding wat je in het gat op de zuiger hebt gezet in zijn bovenste stand staat ( dan staat de zuiger dat ook) op die positie ga je dan de genoemde streep op je vliegwiel zetten . Waarom dat: zo controleer je oa of je spie nog op de goede plek zit met de stroboscoop zie je dat niet alleen of het vliegwiel vonkt op de plek waar hij moet vonken ( de originele streepjes tegenover elkaar ) het eigen streepje dient ca 2 cm van het originele solex streepje te staan ( zal nog even meten hoeveel precies )

en compressie meet je niet met je hand op de cilinder, dat moet met de kop erop en dan dien je een gevoel ontwikkeld te hebben hoeveel weerstand het vliegwiel geeft in de buurt van BDP OF je hebt een comprssie mer die in het bougiegat past en dan bij snel daarien dient deze meter op ca 6 bar te blijven hangen ( zit een ventiel in om de opgebouwde druk te bewaren. Handoplegging deden ze in het testament en ik meen dat je daar dan het Lazarus van kreeg of zo iets .

Last edited by Joan; 19/02/20 07:54 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)