Originally Posted by Koosolex
En was dit setje voor alle typen Solex identiek?
Nee, dat beschreef ik dus juist. Het is dus niet zo dat je mist wat ik beschreven heb. De setjes kunnen anders samengesteld zijn

Daarom zijn mensen die echt verzamelen ook zo gek op originele literatuur, daar kun je soms plaatjes kijken. neem nou die bougiesleutel die op jouw foto staat typisch jaren 60/70 je kreeg ze ook bij peugeotjes en Mobylette die hadden lage koelribben op hun cilinderkop, met deze sleutels zijn heel wat koelribben van NSU quicklys, HMW's zundapp krom geduwd want ze waren net te kort voor die hogere koelribben

voorbeeld van ander setje voor een 24 inch koffertje daar zit een los pijpje bij als bougiesleutel, moest je een van die plaatvormige ringsleutels in steken

en neem nou dat setje van Roelof die net aan het plaatsen was toen ik dat ook deed, daar zie je aan 1 van die plaatsleutels twee vleugeltjes zitten, die zijn buitenwerks precies 21 mm en die dien je IN het zeskante bougie sleuteltje te steken ( zitten ook een paar deuken in dat alles( de bougie) niet TE ver gaat )

even bijwerken, ik terug het archief in en ziedaar het setje voor een 23"koffertje

Attached Images
gereedschapset.jpg (177.15 KB, 173 downloads)
gereedschapset 23 inch.jpg (207.17 KB, 171 downloads)
Last edited by Joan; 11/12/19 10:58 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)