veel solexen blijken een te lange zuiger te hebben, al van fabriekswege af, zeker de OTO's met de 3800 kwamen ook kortere zuigers . Met een te lange zuiger zijn ze erg sloom, controleer als de cilinder erop zit en het spruitstuk eraf of de inlaat helemaal open staan als de zuiger bovenin staan, zo niet dan over de 1/2 breedte van de inlaat ( aan de linkerkant van de inlaat ) de zuiger zover inkorten dat hij 2 mm hoger zit dan de bovenkant van de inlaat poort.

EN

Veel solexen hebben te strakke motorveren, de motor wordt dan de band ingetrokken en om dan de rol te laten draaien kost veel energie en dat is er niet. Kun je testen door tijdens het rijden de motor net aan zoveel op te tillen aan de hendel dat hij net niet slipt, hoeveel beter gaat hij dan rijden ? zo Ja onderin ophangplaat gaatjes extra boren naar voren toe om daar dan de veer in te haken, krijgt hij minder spanning van EN links en rechts hoeft niet echt gelijk kun je spelen met de totaal spanning van elke veer apart


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)