Hallo Solexers,

Tja, de titel zegt het al een beetje.
Als ik op een onderdelen site kijk zie ik sproeiers in de maten 26 t/m 32, waarbij er achter 28 "standaard" staat.
Geeft een grotere maat/waarde meer brandstof? Ik heb geen idee welke er op mijn Oto zit, zit er misschien een merkteken op wat ik niet gezien heb?
Ik zit namelijk met het probleem dat mijn Oto niet echt sterk is.
De top die ik er uit krijg is 24-25 km/u. Het optrekken gaat langzaam en als het ergens een beetje schuin omhoog gaat, maar ook met tegenwind, kakt de "snel"-heid ineens in tot 19-20.
En dat terwijl ik meerdere berichten heb gezien met Solexen die 35-40 per uur gaan.
Bij mijn vorige carburateur was aan de onderkant een van de schroefdraden glad, nog geprobeerd met Teflon tape, maar geen resultaat. Snelheid toen 15-20 per uur, hooguit.
Dus er een andere carburateur (na heel lang zoeken eindelijk op MP gevonden) opgezet en nu dus rond de 25, maar dus niet echt sterk.
Nu heb ik ook het idee dat mijn brandstoffiltertje er niet meer echt lekker uitziet en aangezien die niet los te bestellen zijn dan maar een complete brandstofpomp.
Of, en daarmee weer terug naar het begin, zou een andere sproeier een oplossing kunnen zijn.
Of misschien een combinatie van die twee.

Alvast bedankt.

Groet,
Robert.