Beste,

Ik ben nieuw hier dus zal mij eventjes voorstellen. Ik ben Koos en woonachtig in (bijna) het uiterste noorden van het vaste land. Al decennia actief met oude Citroëns maar nog nooit iets met een tweewieler gedaan waar een motor op zit. Wel altijd veel gesleuteld aan fietsen. Een fietsenmaker kent mij alleen als klant voor de onderdelen. Reparaties doe ik altijd zelf. Op een Citroenbeurs (Citromobile) zag ik een mooie Franse Solex staan die nog niet verprutst was. Origineel en in een mooie staat. De vonk sloeg over en de Solex ging mee naar mijn huis. Staat leuk bij de zware Traction. Ik heb de Solex helemaal netjes gemaakt en nu moet ik ermee naar de RDW voor een kenteken. Helaas heb ik nergens een framenummer kunnen vinden. Wel een motornummer en 'wiebertjes' in de velgen waar <76> in staat. Zowel het motornummer als velgnummers verwijzen naar bouwjaar 1976.

Over twee weken heb ik een afspraak bij de RDW. Hebben jullie nog tips voor mij om de Solex probleemloos door de keuring te krijgen? Natuurlijk met een framenummer?

Ik hoor het graag.......


Groet, Koos