Vandaag de opstelling aangepast zodat je er beter met gewichten kan werken. Software instellingen aangepast, Gewichten bijgemaakt oa "moeren" met M10x1 als schijven van verschillende dikte messing. EN wat big-end ringen van een paar gram elk .


Ik heb nu Runs van 70 gram tot aan 101 gram. Rond de 88 gram begon de software te steigeren want de respons werd een stuk lager, instellingen veranderd .
Je ziet dan ook dat het ene gewicht niet het andere gewicht is, met één en dezelfde waarde maar met een andere vorm krijg je een andere respons. rond de 90 gram de laagste trillingen . Niet dwars want helaas om aan het gewicht te komen moesten ze vrij hoog zijn en als het gewicht uitsteekt gaat de "diabolo" heftiger .
Met 90 gram de Rotatie trillingen toch terug weten te krijgen van 6000 plus naar een matige 500 , heb je te weinig dan wint de krukwang het en gaan de trillengen omhoog, heb je te veel gaan de trillingen weer omhoog. Je kunt dat NIET zien aan de sinus want het overgewicht ( van welke aard dan ook ) slingert OF naar de opnemer toe OF van de opnemer af, dat geeft een sinus. Die zou ik kunnen verschuiven door de opnemer niet aan de voorkant te zetten maar bijvoorbeeld aan de onderkant. Gaat nog gebeuren maar dan rapporteer ik "rotatie VA" (Voor naar Achter) of "rotatie OB" (Onder naar Boven)

Attached Images
testresultaten.jpg (96.28 KB, 286 downloads)
rotatie 90 gram.jpg (236.5 KB, 288 downloads)
rotatie 94 gram a.jpg (222.57 KB, 290 downloads)
testsetje 90 gram.jpg (99.73 KB, 286 downloads)
rotatie 88 gram.jpg (231.08 KB, 286 downloads)
Last edited by Joan; 12/02/19 07:44 PM. Reason: plaatje 88 gram had geen tekst

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)