Omdat ik weer tegen iets vreemds aanloop en de info over mijn solex liever bij elkaar houd een nieuw topic aangemaakt.

De laatste status was dat de motor 'warm' niet goed wilde aanslaan, de oplossing hiervoor bleek een nieuwe spoel, welke er nu dus ook in zit.

Tevens komt er geen of nauwelijks brandstof retour. Ik heb gisteren een nieuw pompje gemonteerd samen met een nieuw membraam, de bodemplaat is nieuw maar nog steed weinig tot geen retour. Wat is normaal? volle slang, half volle slang?

Even voor de goede orde de setup,

- 3800 onderblok
- CFX 39,5 mm cilinder met 3 spoelpoorten (M van de Ven)
- 30 mm sproeier
- Standaard carburateur
- Twin air luchtfilter
- Bougie Champion zonder herkenbare codering.

Gaten in het luchtfilter blijken opgeboord naar 8mm

Werking van het carter naar het overdrukgaatje naar de pomp heb ik getest, daar kun je een ballon mee opblazen wat daar aan lucht uitkomt als je het blok laat draaien.

Nog even voor de duidelijkheid, tot voor het 'warme start' probleem heeft de solex altijd goed gefunctioneerd, zelfs bij die warme temperaturen liep die als een tierelier.

Wie kan dit onregelmatige lopen verklaren? met uitlaat (maar die kan ik er niet zo heel lang aan vasthouden grin) loopt die heel ietsje mooier.

Op het filmpje geef ik dus geen gas en staat de luchthendel geheel naar links (het blokje heeft voor het filmpje al een minuut of 10 gelopen, ik kan met de hendel wel wat naar rechts maar dan worden de 'pauzes' gelijk groter.

Is dit valse lucht of krijg ik te weinig brandstof?



[Linked Image]VID_20180824_173417 by Mark Nijenhuis, on Flickr


Je moet denk ik even hier link op VID etc klikken dan zie je het filmpje.


Salut!
Mark