Originally Posted by Joan
Originally Posted by Baalhoes
nee heb de carburateur nog niet schoongemaakt van binnen.
met regelhendel naar rechts start hij helemaal niet. alleen als de regelhendel helemaal naar links staat.
dat is ook precies de bedoeling: helemaal naar links, daarom staat er op het luchtfilter huis ook vaak "start" of op zijn frans "depart" ( vertrek) met een pijl naar links als geheugensteuntje als je dan ook eenmaal vertrokken bent zet je hem ergens in het midden ( meestal de goede stand) zo niet, beetje spelen met de stand

maar dat had je al door.

je stelt dat je heel langszaam moet fietsen, dat herinnert me er aan dat dit vaker voorkomt bij solexen met een slechte/zwakke ontsteking, die krijgen de vonk niet door de compressie heen en hoe harder je fiets des te beter is de compressie des te moeilijker maak je het om te vonken. zet de bougie is op heel klein ( ca 0.3 mm als luchtspleet) slaat hij wel sneller vet maar je moet toch wat



Heb het even nagekeken en de bougie stond al op 0,3/0,4 mm. heb de hele solex nogmaals uit elkaar gehaald en alles weer grondig schoongemaakt maar het probleem blijft bestaan. hoewel hij het nu wel heel iets langer volhoud op hogere touren valt hij na verloop van tijd toch weer uit totdat ik weer heel langzaam fiets en dan begint hij ook wel weer te trekken.

iemand nog ideeën voordat ik de solex naar een professional breng??
Ik hoor het graag smile