Originally Posted by FFAnders
De rol lijkt me nog het minste probleem.
We hebben 2 jaar met een rol (45mm), bekleed door Jan de Laat, gereden en zonder problemen of slijtage en zou nog een 24 uur mee kunnen.
Afgelopen race is er een rol van 42mm ingegaan om wat meer trekkracht te hebben.
Ook deze rol is nog prima te gebruiken voor een weekeindje Heeswijk Dinter.

Een groter probleem is om het stof uit de motor/cilinder te houden.
Ik heb de afgelopen jaren een aantal motoren zien afhaken met versleten zuigerveren
en cilinders die na een aantal uren rijden een grotere boring kregen. cry


Helemaal mee eens.
Rol geeft geen problemen, stof wel.

Oké, waar Joan op doelt is misschien dat we in 2016 problemen hebben gehad met de rol.
Reden was dat er zachte rubberen matten waren gelegd in het weiland en waar de solexen veel weerstand ondervonden.
En omdat we koppelingen gebruiken die op een later/hoger toerental aangrijpen, gaf dat problemen.
Maar als je als rijder hoort, merkt dat je motortje veel meer toeren maakt als in verhouding met je snelheid, moet je toch eens achter je oren krabben.
Dat werkt uitstekend uit de bocht, maar niet een heel weiland door.
Warmte van de trommel trekt door naar je rol en ........Klaar ben je.
Daarvoor zou JBWeld lijm misschien een oplossing zijn, deze hars kan wel een 300 graden aan, en dat is nu nog niet de helft.
Gelukkig geen rubberen matten meer.
Verder noooooit problemen met onze rollen gehad.


[Linked Image from jandelaat.nl]