Originally Posted by derkdevries
Joan bedankt
Wat ik er van snap is dat een goed poortdiagram voor de solex niet beschikbaar is door de grote afwijkingen
Van het gietwerk van de cilinders afwijking van de zuigers
Maar er zal toch wel een diagram zijn voor het meest efficiƫnt lopen van de solex?
Omdat ik de kwaliteit van de plots niet netjes vond even naar de bruna gegaan en daar twee nieuwe bogen gehaald ( daar noemen ze ze "windroos") zodat ik de graden waarden netjes kan plotten.
Omdat ik toch aan het stoeien was met carter nummer 444xxx deze maar opgebouwd als opstelling om standaard cilinders op te meten, de plots die ik eerder toonde waren van aangepaste cilinders.
vergelijking tussen een vd Heem "1V" cilinder en de bekende franse "TUM 80A" nou dan zie je echt behoorlijke verschillen. de zuiger van de vd Heem cilinder gebruikt, nou daar haal je de eerste winst, hij is van de lange uitvoering en laat dus de inlaat voor een heel gedeelte dicht, dat valt vooral op als je hem in de "TUM" zet hoewel daar de opening graden exact hetzelfde zijn als de "1V" en dat klopt ook wel want de onderkant zit op nagenoeg dezelfde hoogte.
resultaten: ( foto's "gradenschijven", "logboek", "opstelling links" , "opstelling rechts' en "eindresultaat" )


Attached Images
gradenschijven.jpg (113.47 KB, 436 downloads)
logboek.jpg (100.7 KB, 407 downloads)
opstelling links.jpg (144.25 KB, 399 downloads)
opstelling rechts.jpg (61.6 KB, 406 downloads)
eindresultaat.jpg (73.69 KB, 444 downloads)
Last edited by Joan; 10/10/17 02:01 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)