Leve de RDW !

Ik wil de Zwitser op kenteken hebben en nu heb ik gevraagd of het framenummer "belast"is of niet, zoals ik ook met mijn andere Honda's en Solexen gedaan heb. Hierop kreeg ik altijd netjes antwoord en kon met een goed gevoel ter keuring gaan.

Nu het volgende :

Vraag:

Ik kan een Honda MT50 kopen en wil die dan op kenteken gaan zetten.

Kunt u mij zeggen of het framenummer 5043*** ook geregistreerd staat als gestolen of al op een ander kenteken afgegeven is ?


Antw:


Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt de rdw informatie over een frame nummer van een MT 50.

Helaas kan en mag de rdw geen informatie verstrekken over de identiteit van een framenummer van een voertuig.

Indien u deze informatie zou willen weten verwijs ik u naar de handhaving organisatie (politie).

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Vraag:


Sinds wanneer is dat dan ?

Ik heb vaker een Honda gerestaureerd en voortijd informatie aangevraagd of er iets met het framenummer aan de hand was. Toen heb ik altijd keurig antwoord gehad of het nummer al dan niet negatief bekend stond bij jullie.

Nu is de kans aanwezig dat ik de brommer restaureer en dus veel kosten maak om er vervolgens tijdens de keuring achter te komen dat het om een gestolen bromfiets gaat.

Beetje vreemd vind ik dat.

Kunt u mij een andere oplossing aanreiken hoe ik dit nu moet aanpakken ?



Antw:

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt de rdw informatie over de identiteit van een framenummer.

U bent zelf verantwoordelijk of er met het framenummer iets aan de hand is.

Er is wel een mogelijkheid om het voertuig aan te bieden voor een vooronderzoek (identiteitsonderzoek).

Hierbij word er gekeken naar de documenten en de identiteit van het voertuig. het voertuig dient dan compleet te worden aangeboden.

Tijdens dit vooronderzoek zal, indien dit nodig is, ook labels aangebracht worden op het frame en motorblok om te kunnen contoleren of de originele onderdelen na de restauraie nog aanwezig zijn.



Kosten:
De kosten van een vooronderzoek bedragen 46,00 euro.


Vraag:

Maar waarom kreeg ik tot voor kort wél antwoord op dezelfde vraag en nu niet meer ?


Antw:

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt de rdw informatie over de identiteit van een framenummer.

Waarom u tot voor kort wel informatie hierover kreeg is mij helaas niet duidelijk.

De enige manier om de identiteit van een voertuig vast te stellen is door middel van een identiteits onderzoek.

Indien u vooraf wil weten of een frame niet gestolen is zal u dit zelf moeten onderzoeken. De rdw kan dit helaas niet, vooraf aan de keuring, voor u doen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Conclusie : moedeloos wordt je van die instantie.

Ik ben trouwens benieuwd wat de kosten dit keer zijn €134 of € 159. Dat blijft ook altijd een verrassing.

Han

Last edited by solexnl; 06/10/17 03:10 PM.