Dank jullie voor de tips had alles al 13 keer nagelopen, alles zit helemaal zoals het hoort.( ik heb foto's gemaakt en heb hier een originele onaangeraakte erbij liggen) Ik vermoed de condensor of natte spoel. Maar ik MOET smile nu in verlof dus kan niet verder doen. Ik heb deze motor nooit weten draaien en de solex stond in een schuurke aan een visvijver. Ik heb de spoel gemeten als ze gedemonteerd was en dit van het punt waar dat veertje raakt en het punt waar de condensor in de spoel gaat. Dat gaf een meetwaarde van 3.8. Ik heb ook gemeten op kabelbreuk van de bougiekabel en nieuwe bougie gebruikt en oude proper gemaakt. Geen reactie. Wat ik graag ergens op het forum zou vinden en niet kan vinden is een uitleg voor het nakijken en herstellen van de ontsteking. Ik zie op YouTube dat sommigen een apparaat hebben uit Italie. Maar dat heb ik dus niet. Ik heb alleen een multimeter. En in het solex doe boek (de oude) staat een uitleg met een batterij. Die moet ik nog eens proberen maar mss is er iets handigers dat je kan doen om te zien wie de dader is ? Een soort van determinatieprocedure zodat ik ook op de donor kan zien welke onderdelen goed zijn en welke niet. En dus dan niet onnodig veel de dingen moet ineen en uiteen doen. Zeer frustrerend zo. Ik ken het helaas niet goed genoeg maar ipv anderen dat te laten doen zou ik het graag wel kunnen en leren van anderen.


Sam Janssens
Peperbus liefhebber