Wauw. Ik heb alle verhalen wel vier keer gelezen, maar kan er niks van maken. Je mag me voor dom verslijten, als ik het daarna wel begrijp ben ik dik tevreden. Het opboren van de gaten in het filterhuis heb ik gedaan. Uilaat poort naar boven recht maken tot een breedte van 16 mm. Moet ik hierbij denken aan de vorm van een 1/2 circel met het rechte stuk aan de boven kan? Afronden met een radius van 1,5 mm. Is dat dat ik het recht gedeelte moet afronden in de richting van de carburateur? De bovenkant van de spoelpoortjes schuin slijpen. Ik neem aan in de richting van het afdekplaatje. Bovenkant recht maken net als de inlaat? De onderkant v/d spoelpoorten peervormig slijpen, de breedtste kant boven of onder? De ronde gaten bij het pistonpen gat? Bij mij zit er maar één? Deze komt gelijk met het grootste gat van de drie gaten achter het dekseltje. Het vervolg, de grote truuk begrijp helemaa niks van. De spoeling vanuit het carter gaat via het gat in de zuiger, welke in de onderste stand van de zuiger gelijk komt met het grootste gat van de drie achter het dekseltje. Vandaar stroomt het verse brandstof / luchtmengsel naar de bovenkant van de zuiget waar het verder gecomprimeerd wordt voor de arbeids slag.
Wat moet er dan gebeuren voor de grootste truuk? Ik zou niet weten hoe ik een schets kan meesturen. Een tekening vertelt méér als 100 woorden
Hèhè das een heel verhaal ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.
Groetjes Jim
Keep them rolling