Mooi verslag van Huub, ik kan het niet beter vertellen.

Als ze van de organisatie meelezen:

Dank voor de prima organisatie vd rit.

je kon idd hier en daar goed doorrijden en de Oto van Maik was idd een plaatje en liep erg snel.
Was ook een barrel van een late 3800 die zeer vlot reed terwijl de bestuurder "kaarsrechtop" kon blijven zitten.
Wij hebben ook geweldig genoten ontdanks de kou en het donders vroeg opstaan. Gelukkig waren we een dag tevoren al in de buurt van de start. Op de dag zelf hebben we incl rit naar de start en de thuisreis net niet de 300 km aan kunnen tikken.

De sfeer was top. Af en toe "de man met de rode jas" in het passeren even meegetrokken om te zorgen dat hij niet teveel achterbleef.

Verbazingwekkend ook dat sommige Solexen het vol hebben gehouden terwijl ze zowel zichtbaar- als hoorbaar jaren geen onderhoud hadden gehad.
Ook mooi dat er altijd weer lieden meerijden die een de rit weer tot een feestje maken dmv outfit, toeters, sirenes en dergelijke attributen.

Helmplicht gold overigens niet. Was wel een aanrader ivm veilgheid en de kou/regen(buitje)en ontdanks thermo-ondergoed en regenkleding was het 's ochtends niks te warm.
Sommigen hadden daar kennelijk geen last van: Dunne kleding en niks op de kop. Maar ja zij hebben daar ook nog wat haar zitten grin

Nu maar hopen dat de milieu-extremisten ons in de toekomst niet gaan dwarszitten.

2017:
Ik moet er nog een Solex bij hebben omdat ik het mijn dochter niet kan weer kan aandoen om Harlingen alleen te moeten toekijken. crazy Meerijden zal ze. laugh

Gezocht: Ami of Oto (Vd Heem) Staat: In overeenstemming met prijs.





Last edited by 49cc; 17/05/16 07:33 PM.

OTO-Koffertje 1960 & OTO De Luxe 1964