Originally Posted By Alfons_Amuse
Originally Posted By FFAnders
Ik vind de standaard uitlaat die Ad van Heerbeek ook te koop heeft een prima ding.(JAG)
Heb er de 24-uurs ook mee gereden, wel met een kleine aanpassing was de 48km goed te halen.
Ook op een standaard Solex werken ze prima.


Alleen moesten ze dat pijpje naar beneden makenzet ik een pen 7,5 mm in en buig hem dan iets naar beneden en naar buiten, de knik iets beter maken het korte knikje net onder de bovenste bevestigingsbeugel maak ik iets rechter, de meer dan 90 graden bocht gaat over de knie en met een stuk platijzer met een 3 cm lange 3 mm brede gleuf tordeer ik de ophangplaatje boven, de pasvorm beter op het spruitstuk ik zaag ca 7 mm af van het uitgetrompte oplas stuk en de steun onderen ook beter makendie gaat in de bankschroef dan vouw ik de uitlaat iets om en verander ook de hoek waarmee hij aan het potje zit. Voor de rest gaat het wel.keertje of 15 heen en weer en dan past hij spanningsloos maar het hant heel erg af welke type solex je hebt en welke schetsplaten heb hem ok wel eens pardoed zo kunnen monteren (alleen dan wel nog dta stukje bovenaan wegzagen)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)