Originally Posted By Roelof
Originally Posted By Huub
Ja 1:100 en watergekoeld rond om de cilinder dat is heel iet
s anders dan een Solex cilinder zo groot als een kippenei die maar aan een kant gekoeld word als je rijd en ook nog de verkeerde kant


idd een watergekoeld blok is thermisch allemaal net ff wat beter, kan daarom ook net wat krapper in elkaar.

in de tijd dat we via de wereldomroep nog pits kaarten kregen voor de asser TT zagen we in de pits Jan de Vries met een keteltje kokend water om voor de start zijn kreidler vast via dat hete water in zijn koelcircuit op temperatuur ( op tolerantie dus) te brengen waarschijnlijk om vastlopers ( zuiger al heet cylinder nog niet ) te voorkomen bij het "warmdraaien" met andere woorden hij hoefde niet te "draaien" om te warmen, dat in tegenstelling tot MV in die tijd die ongeveer een uur voordat ze aan de beurt waren vast begonnnen met Vroeeeem Vraaaap Vroeem vraaap voor op detribune net na de finisch waar we toen zaten tijdens de wedstrijd recht tegenover de pits van MV een heel mooie ervaring


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)