juli
M Di W Do V Za Zo
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
Advertentie.
Laatste foto
Solex ami 1964
Wie is online
0 geregistreerd (), 17 Gasten 6 Zoekmachines online.
Sleutel: Admin, Globale Moderator, Mod
Actiefste posters (30 Dagen)
Joan 110
Roelof 48
John Meisters 42
FFAnders 36
ovee 31
Jan 28
kok18 26
RedFox 23
Alfons_Amuse 18
Ant_one 17
Actieve Onderwerpen | Actieve Posts | Onbeantwoorde berichten Afgelopen 24 uur | Afgelopen 48 uur | Laatste 7 dagen
Forum   Onderwerp
Techniek en sleutelen
Ga naar nieuwe berichten Re: Lagerpassing. door kok18 @ Vandaag om 03:54 PM

OK,ga ik doen,duidelijk zo! Bedankt Cor (Kok18)
Techniek en sleutelen
Ga naar nieuwe berichten Re: Onregelmatig lopen 3800 door Joan @ Vandaag om 11:25 AM

Origineel bericht van: HAGROProbeer eens een kleiner maatje sproeier! ja en de vraag is ook of de werking van de luchthevel wel begrepen is
Techniek en sleutelen
Ga naar nieuwe berichten Re: Solex 4800 komt niet op toeren door Joan @ Vandaag om 11:24 AM

als je rijdt zonder lucht filter en je kijkt in de carburateur kun je dan zien of hij volgas staat ? en hoe ziet de bediening eruit ? in de loop der tijd is er aan de meesten wel iets gewijzigd omdat het origineel maar "zo la la" is/was
Techniek en sleutelen
Ga naar nieuwe berichten Re: Stationair toerental omlaag door Joan @ Vandaag om 11:21 AM

feitelijk is er geen stationair toerental, waarom zou je dat ook willen ? en het is al heel vaak gezegd een solex heeft geen koppeling maar een wegrijhulp . het lukt soms wel om de boel zo op elkaar af te stemmen dat het aardig op een koppeling lij
Solex modellen en historie
Ga naar nieuwe berichten Re: bouwjaar solex 3800 door Roelof @ Gisteren om 07:14 PM

idd het is druk bij de rdw, ik wacht ook al en paar maanden, als het goed is ben ik volgende week aan de beurt.
Techniek en sleutelen
Ga naar nieuwe berichten Re: Bouw Solex naar eigen wensen door Ant_one @ Gisteren om 06:14 PM

Vandaag een complete solex, denk ook een 2200, ook weer met velgremmen voor en achter gekocht. Deze is echter compleet met kenteken. De motor heeft 2 jaar niet gelopen maar is wel lopend weg gezet. Dat wordt dus begonnen met schoonmaken.
Techniek en sleutelen
Ga naar nieuwe berichten Re: Oplossen onderdelen door zeezout @ Gisteren om 11:16 AM

Origineel bericht van: JoanIk heb nog even lopen zoeken naar mijn oude boek dat ik ooit in mijn jonge jaren van mijn vader heb gekregen, moet nog ergens liggen als nostalgie. het boek "de jonge ingenieur" een boek met pentekeningen en vo
Formaliteiten
Ga naar nieuwe berichten Re: BEZWAAR TEGEN BROM/SNORFIETSVERBOD A'DAM door vislijntje @ Gisteren om 09:25 AM

Dank John voor de actie, erg blij met dit overzicht. Moedeloos wordt je toch van dit gezanik.
Solexrace
Ga naar nieuwe berichten Re: transponders 25 uurs race door FFAnders @ 25/07/17 08:43 PM

Die mannen van de keuring doen dat voor je dus dat hoef je dan niet zelf te doen.
Solexrace
Ga naar nieuwe berichten Re: 24 uurs solex race 2017 door FFAnders @ 25/07/17 06:42 PM

Nou dat klopt wel, sommige drivertjes zijn nogal gevoelig voor + en -. Een keer verkeerd aansluiten en je kan het weggooien. Ook bij dit lampje van "werkenbijlicht.nl" velangt een DC-voeding dus er moet altijd een gelijkrichten tussen licht
Techniek en sleutelen
Ga naar nieuwe berichten Re: chineesch ding door Joan @ 25/07/17 05:59 PM

ik had vandaag nog een kennis met hetzelfde euvel bij een honda camino wiel, flink heet gemaakt tot je de spaken hoorde "pingen" ( ze komen dan van spanning af omdat de trommel uitzet) je hebt dan een onder 45 graden verzette oude schroeve
Techniek en sleutelen
Ga naar nieuwe berichten Re: Solex Oto start niet door Joan @ 25/07/17 07:49 AM

Origineel bericht van: RoelofOrigineel bericht van: SuperiaHoe diep moet de zadelpen er in? Heb het zadel wat hoger gezet, aangezien ik nogal groot ben. Heb dit zadel er heel bewust opgezet omdat dit een erg comfortabel zadel is. Van het oude was de
Techniek en sleutelen
Ga naar nieuwe berichten Re: Pompje reviseren door ovee @ 24/07/17 08:00 PM

Origineel bericht van: Joanmocht je het helemaal niet weten, ik zou het proberen met het kogeltje er al in en dan op het kogeltje duwen, en iets olie gebruiken om te smeren die pootjes moeten de boel uit elkaar houden, tweede daarom zeker niet te ve
Techniek en sleutelen
Ga naar nieuwe berichten Re: Brandstof uit messingbuisje carburateur door Erikvanmal @ 24/07/17 07:35 PM

Probleem gevonden tankdop ontluchting zat verstopt. Loopt nu weer zoals het hoort. Bedankt iedereen voor het mee denken en delen van ervaring.
Techniek en sleutelen
Ga naar nieuwe berichten Re: kop afdraaien draaibank door marijn. @ 24/07/17 09:22 AM

dat is toch wel heel toevallig ben er gisteravond mee bezig geweest en heb het precies zo als jij het uitlegt gemaakt ongelofelijk toch ha ha ga er vandaag mee verder ik zal wel foto`s plaatsen ik kan hem inwendig klemmen in mijn draaibank dus dat
Vreemde eend in de bijt
Ga naar nieuwe berichten Re: IMN Paperino 1951 door solexnl @ 24/07/17 09:02 AM

Foto?
Techniek en sleutelen
Ga naar nieuwe berichten Re: Pomp boutjes dol. door Joan @ 24/07/17 08:20 AM

of terug naar hoe het vroeger was VOOR de helicoil periode toen werd er nogal met verloopbusjes gewerkt, voor carter met al M6 erin zou ik van zeskant messing staf M6 busjes (M6 buiten) met erin M4, en dan maar hopen dat het M6 gat niet eccentrisch
Tips
Ga naar nieuwe berichten Re: (Lucia) tellerkabel vervanging. door Roelof @ 23/07/17 09:44 PM

Origineel bericht van: kok18Roelof,verloopjes kosten 14 euro per twee,incl verzenden. Ze zijn prima,ik heb ze ook bij hem gekocht.Maar goed,ik had ze echt nodig,dus ja.... ok dus 2 voor 14 dat is nog redelijk.
Solexrace
Ga naar nieuwe berichten Re: 24 uurs solexrace keuring door Jan @ 22/07/17 08:35 PM

Solexrace
Ga naar nieuwe berichten Re: HD ( hongDu ?) door RedFox @ 22/07/17 11:59 AM

Origineel bericht van: JoanOrigineel bericht van: RedFox doe mij een plezier en haal AUB die koelribben van dat vliegwiel af loopt ook mooier en veiliger bij testen Dit vliegwiel gaat er inderdaad af om de door jou genoemde redenen, dit was hi
Techniek en sleutelen
Ga naar nieuwe berichten Re: Peperbus slaat af door soulex @ 21/07/17 09:03 PM

De peperbus loopt weer. Bekeken of de kanalen die open moeten ook echt open zijn. Op basis van de foto van Ronald de kanalen dicht gemaakt dit dicht moeten zijn. Hij loopt nu weer prima. Bedankt voor de hulp
Techniek en sleutelen
Ga naar nieuwe berichten Re: cfx cilinder door zeezout @ 21/07/17 08:33 PM

Origineel bericht van: trommelMijn eerste km met een CFX cilinder op een origineel carter. https://youtu.be/qkP0YvpZ7aQ Zooo, dat is helemaal niet verkeerd! Loopt heel lekker.
Solexrace
Ga naar nieuwe berichten voor rem opnieuw "uitgevonden" door Joan @ 21/07/17 07:22 PM

Omdat een bepaald team niet onbegrensde mogelijkheden heeft heb ik de voor rem maar opnieuw "uitgevonden" dat scheelt in de kosten en houdt het verbouwen van de rest van het machienook makkelijker. de hevels twee aan twee aan elkaar gelast
Solex modellen en historie
Ga naar nieuwe berichten Re: Leuke Orginele details Solex van Heem 1965 door Joan @ 21/07/17 06:10 PM

Origineel bericht van: ErikvanmalHierbij een aantal details die orgineel zijn aan mijn solex waar sommige waarschijnlijk een beetje jaloers van worden Hihi Heb je zelf ook leuke details foto's deel ze met ons ik barst van de leuke details ,heb va
Links
Solex website
Solex fotoalbum
Solex clubs
Solex Startpagina
Brommers Startpagina

Advertentie..
Advertentie....
Forum Statistieken
1,599 Leden
22 Forums
4,477 Onderwerpen
69,745 Berichten

Max Online: 76 @ 15/10/15 05:41 AM
Nieuwste Leden
MT1987, Sandolex, xxx, knutselaar, P_Senior
1599 Geregistreerde gebruikers

The registered Trademarks "SOLEX" and "VELOSOLEX" belong to the French firm SINBAR