de koppeling van solex laat veel te wensen over. uitgebreid is de vervanging van de OTO koppeling al besproken. bij inlevering van een standaard rol MET carter en goede lagers wordt deze omgebouwd door tussen de lagers een ��nweg ( 1 weg) koppeling/naaldlager te plaatsen zodat de rol via dit speciale lager de krukas kan grijpen om te starten. daarbij wordt dan een omgebouwde eenzijdig werkende puch maxi koppeling geplaatst ter vervanging van de knullige tweezijdig werkende solex koppeling.

Voor de 3800 vergt het veel meer werk om een koppeling/naaldlager in de rol in te bouwen want daar is simpelweg geen plaats voor . Alles dient dus anders te worden, is te doen maar de optelsom van werk plus een hele serie aan te kopen onderdelen die er extra bij in gebouwd moeten worden ( en veelal aangepast want "standaard" past net niet oa de passing van de krukas vereist uithonen van 2 van de 3 special bussen) daarom een plaatje van de opbouw en een prijsindicatie per onderdeel ( en dan moet je er ook nog uren werk in stoppen ) . voordeel is wel dat je daarna een hele keuze aan koppelingen hebt die je in de trommel kan plaatsen want bij een 3800 heb je niet "de bult" van een OTO waar de rol lagers in zitten. zo kun je oa een ( aangepaste) vespa koppeling gebruiken OF zelfs een aangepaste originele solex koppeling ( ombouwen naar eenzijdig werkend EN de schoentjes vastklinken aan de dragers omdat deze koppeling nu vrijloopt en daarmee de schoentjes uit hun bakjes kunnen vallen ( lijmen is GEEN optie)