Originally Posted by Joan
even terugbladeren naar "deel twee van het drieluik. heb je de boel los ga je richting de rol . Bij een testrit bleek al dat als je stopte en de motor liep nog even er een heel metaal achtig geluid uit kwam . Nadat de ontstekingsgrondplaat verwijderd was kom je aan het carter zien dat er toch al wat kapot gesleuteld was. het koppelingcarter vol met deuken en "moeten" alsof er een bandenlichter tussen gezet was . de trommel rand bleek nogal wat metaal splinters te hebben. Na verwijderen van de koppeling bleek waarom ( en ook waarom er een geluid uit kwam bij stilstand) OF de trommel is ooit gedemonteerd geweest en niet goed terug geplaatst OF de trommel is gaan "zweven" op zijn passing en omhoog gekomen. In ieder geval de brede rand die moet zitten tussen de rand van het lager en de rand van de trommel was er niet de trommel zit dus te hoog en de achterkant van de koppeling loopt dan ook in de achterplaat van de trommel"


Kijk daar nog eens naar de foto's van de rol en koppeling trommel .

Bobby heeft weer flink zijn best gedaan, ik heb de rol en trommel weer als nieuw terug, ook zit de trommel weer op zijn plaats zodat de armpjes van de koppeling niet meer tegen de bodem van de trommel slepen. Nu blok nog wat kuisen voordat de boel weer in elkaar kan
deze solex weer netjes in elkaar gezet. de eigenaar wil dat perfect. Daarom nog een tip voor anderen: maak "mickey mouse'" oren aan de rubber stof flap op het vliegwiel. de gaten zijn te klein waardoor het rubber aan alle kanten bij het moergat en de 3 M6 boutgaten opgedrukt wordt, hij gaat dan open staan. door ruimte te maken OM de moer heen en OM de opstaande randjes op het vliegwiel heen voorkom je dat het rubber opgedrukt wordt en daarmee zwelt. de flap blijft dan mooi aan liggen en er komen ook geen scheuren aan de gat randen. Vandaag test gereden, maar even terug gegaan om mijn GPS KM teller erbij te halen. Met wind mee ook bij deze het gas maar wat dicht gedaan