|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Beste specialisten.Wij doen mee met de solexrace en zijn druk bezig.Nu hebben we een probleem.Onze solex rijdt 27km/uur,wat niet de bedoeling is.Zal even opnoemen war er aan gedaan is. CNC carter,volle krukas,carburateur opgeboord,verstelbare sproeier,alu cil.met nicasilwand met bijbehorende zuiger van van heerbeek,electronische ontsteking,luchtfilter geprepareerd door jan vennix,dure bougie erin. Wij weten op dit moment niet meer wat we fout doen of gedaan hebben.Kan iemand aub ons helpen met dit blok.
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
nog wat aanvullende info. Het is een 3800 en zelf denken we aan drukverlies ergens,maar hebben toch echt wat hulp nodig van iem. die er meer in thuis is
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12 |
Als ik zie wat jullie al gedaan hebben dan zou het een snel Solexje moeten zijn. Lekkage kan natuurlijk, maar dat laat zich meestal wel ontdekken, na een langere rit moet het dan ergens nat zijn. Alles wat ik in jullie lijstje zie is goed spul, alleen de opgeboorde carburateur kan ik zo niet beoordelen. Ik wil die niet meteen als schuldige aanwijzen, maar als je daar een originele voor pakt om eens te testen, dan weet je weer iets meer. Succes
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Wat me meteen opvalt is die opgeboorde carburateur met verstelbare sproeier, weet je zeker dat die goed is. Zelf zou ik ook beginnen door een gewone puntontsteking erin te zetten. Hoe is de compressie?
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
de carburateur is ook door iem.met verstand opgeboord,maar die man heeft ook recht op vakantie en die heeft ie nu,dus daar kunnen we nie aankloppen en wachten tot 4 dagen voor de solexrace vind ik zelf iets te krap
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
En verstelbare sproeier komt uit boxtel dus daar is ook niks mis mee En op dit momrnt hebben we geen originele carburateur liggen
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
En verstelbare sproeier komt uit boxtel dus daar is ook niks mis mee En op dit momrnt hebben we geen originele carburateur liggen
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Niemand rijdt daar met standaard carburateur, lekkage??? Pakkingen, keringen. Hoe staat je ontsteking?? Hoe voelt je compressie.
Kan met zo'n blokje nooit veel zijn, kijk even alles goed na.
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
En ik weet dat de specialisten allemaal druk zijn voor zo'n evenement,maar als ik langs kom met "HET PROBLEEM" zou dat kunnen?????
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Beste Jan,Ben best wel een leek op dit gebied maar kan je met een elektronische onsteking ook stellen??
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
En gisteren kompleet nieuwe pakkingset met vloeibare pakking gemonteerd
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Ik begrijp het, je hebt de standaard elektronisch ontsteking met een solex vliegwiel. Nee die niet, helaas.
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
We hebben een half uurtje gereden maar nergens lekkage
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Oké, maar toch klopt er ergens iets niet, normaal niet opgevoerd aluminium cilindertje moet toch ruim 35 lopen, zeker met een volle krukas.
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Wij(Jack de Wit,Peter Dollevoet en Maikel vd Camp) zijn de Funriders met nr 55 EN weten het niet meer
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
We hebben nog een ander blok liggen maar na deze inspanningen en investeringen wil ik toch met dit motortje aan de race beginnen.Moet hoop ik toch goed kunnen komen maar we weten niet meer waar te beginnen
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Jan heb jij misschien wat tijd over voor ons om eens te kijken???
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12 |
Controleer je ontstekingstijdstip eens met de stroboscoop, ik heb ook al eens een slechte ontsteking gehad die bij een bepaald toerental ineens bijna een cm vroeger sprong. Hoe dat kan weet ik nog steeds niet, maar de Solex liep beroerd. Nieuwe spoel erop en hij liep weer als een trein.
Wat voor uitlaat heb je trouwens?
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Dat klinkt gezellig Jack, mij lukt het niet meer helaas. maar jullie moeten er toch uitkomen. Blokje open en opnieuw beginnen. ken je verder niemand die even meekijkt???
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Nee zijn op vakantie en we kunnen best wel sleutelen maar een iem. die over de schouder mee kijkt zou wel makkelijk wezen. We zijn nu zover dat we het niet meer snappen.
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Hoi John,de uitlaat is een originele, maar heb de felsnaad wel weggeslepen en er een bout in gelast zodat ik hem uit elkaar kan halen. OOk heb ik hem bekleed met dempingsmat. aan de binnenkant.We hebben ook een originele uitlaat geplaatst maar geen verschil,en wij weten niet beters dat een uitlaat met dikke bocht(wat toegestaan is) niet veel uitmaakt
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
En de eerste elektronische onsteking was kapot.Nooit gebruikt maar een jaar eerder in het noorden gekocht,dus niks meer te verhalen en die er nu opzit vandeweek besteld bij van heerbeek
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Hoi Jan. Peter had jouw vanavond nog gebeld dat er wat speling op het vliegwiel zat. Daarna motortje nog ff laten draaien maar geen speling meer.Snap jij of natuurlijk anderen wat er mis is WIj niet
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
En we willen natuurlijk wel een beetje fatsoenlijk meedoen met de race
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Als ik jullie was zou ik opnieuw beginnen, met standard componenten. Carter en volle krukas als uitgangs punt en dan 1 voor 1 de onderdelen verwisselen en dan kom je er achter welke niet goed is. Ik bedoel een standard Solex loopt beter als jullie race Solex.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Je hebt al een aantal tips gehad zie ik :
1) onsteektijdstip controleren met stroboscoop,
2) Een originele carburateur erop , €30, bij Ad v. Heerbeek of eentje lenen,
3) compressie beoordelen of dat die goed is.
Punt voor punt nakijken dan kan je afvinken wat goed/ niet goed is .
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12 |
Vermeld ook even of hij met lage toeren wel goed op gang komt. Vaak moet hij op toeren geholpen worden, dan klopt de stroming niet, en daar kan ik me bij jullie samenstelling wel iets bij voorstellen.
Opgeboorde carburateur, alu cilinder (erg grote inlaat!). Wat je aan mengsel binnenhaalt moet ook goed door kunnen stromen, dwz je spoelpoorten zouden wat meer doorlaat mogen hebben, en zeker je uitlaat kan de zaak verzieken.
Mijn mening is ook dat een dikke uitlaat niet veel doet, maar dat geldt voor een originele Solex. Misschien dat jullie blokje hem toch wel nodig heeft, ik weet het zo niet.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Nou John ,je moet echt wel een beetje meetrappen wil ie op gang komen
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12 |
Zeker een originele carburateur proberen dan, om de verhouding weer iets kloppend te maken.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Apr 2011
Posts: 992
5000km gereden
|
5000km gereden
Joined: Apr 2011
Posts: 992 |
jack
brandstof pompje al nagekeken of er voldoende uitkomt. bij de nieuwe pompjes zijn 0 ringen afwijkend
Groet ANdre
't is ginne logie!
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
nou vanmorgen weer bezig geweest envolgens ons heeft ie genoeg compressie. We hebben geen van heerenbeek pompje dus met o-ringen niks te maken. Een opgeboorde carburateur rijdt ook bijna iedereen mee dus waarom zou dat bij ons problemen geven.Bij Ad hebben we vorig jaar al een verstelbare sproeier gekocht.Werkt fantastisch.En kan wel ergens naartoe met de elektronische onsteking maar die is splinternieuw besteld,dus zou toch goed moeten zijn.
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
We hebben nu het blok los van de fiets en nog wa kleine dingen gedaan aan het rijwielgedeelte.We vroegen ons af of de volle krukas wel voldoende in balans is.Is dat standaard al goed genoeg of moet je die nog uitbalanceren??
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Als ik blok uit elkaar haal(hoever weet ik niet)kan iem. mij dan vertellen of wij een goede krukas hebben en of we hem goed in het carter hebben zitten.Ben er niet bij geweest toen ze het blok opbouwden dus kam er zelf niet veel over zeggen. Weet ook niet hoelang het duurt voor een blok op te bouwen van niks af
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12 |
nou vanmorgen weer bezig geweest envolgens ons heeft ie genoeg compressie. We hebben geen van heerenbeek pompje dus met o-ringen niks te maken. Een opgeboorde carburateur rijdt ook bijna iedereen mee dus waarom zou dat bij ons problemen geven.Bij Ad hebben we vorig jaar al een verstelbare sproeier gekocht.Werkt fantastisch.En kan wel ergens naartoe met de elektronische onsteking maar die is splinternieuw besteld,dus zou toch goed moeten zijn. Zoals ik al eerder schreef, de verhouding inlaat - spoeling - uitlaat moet in balans zijn. Met een opgeboorde carburateur doe je veel aan de inlaat. De alu cilinder heeft een grote inlaatpoort. Met originele spoelpoorten en uitlaat kan dat allemaal niet weg. Hoe moeilijk is het om een originele carburateur te testen? Minder moeilijk dan alles weer afbreken lijkt mij. En baadt het niet dan weet je dat tenminste en kun je gericht naar andere oorzaken zoeken. O ja, heeft iemand al een stuk uit de zuiger gevijld, bij de inlaat? Dan ben ik vrij zeker dat de verhouding aan gort is
Last edited by john meisters; 13/07/13 11:12 PM. Reason: Laatste opmerking
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Hoi John,nee hoor aan de zuiger is niks gebeurd maar heb nu het blok eraf en we gaan het uit elkaar halen.We weten alleen niet wat we de vorige keer verkeerd gedaan hebben,dus beetje vervelend.Nog een vraagje ; We hebben onze caburateur nu zo gemaakt dat we handgas hebben(extra veer erop dat schuifje terugkomt) maar heb nog een originele carburateur liggen van een gecombineerde solex(gas/rem).Kan ik deze zonder problemen monteren??
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
En de opmerking dat ook met een originele uitlaat de gassen niet goed wegkunnen kan ik begrijpen,maar als ik bij het testen de uitlaat eraf haal,loopt ie dan nog fatsoenlijk of moet je toch iets van tegendruk hebben??
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Cursus : "Online Sleutelen"
Je mag er vanuit gaan dat er bij een volle krukas wel wat aan gedaan is om de balans zo goed mogelijk te krijgen. Probeer die carburateur maar, hij past op een standaard spruitstuk alleen de gasbediening is wat anders maar dat is FF niet belangrijk om te testen ofdat je wat meer vermogen hebt.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Ga ik doen en alvast iedereen bedankt voor de tips,maar jullie snappen denk ik ook wel dat het best een beetje eng is om voor het eerst te sleutelen zonder iem. met verstand ervan die over je schouder meekijkt.
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Nog iets :als vliegwiel een beetje aanloopt??? Krukas krom??
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12 |
Nog iets :als vliegwiel een beetje aanloopt??? Krukas krom?? nee, hoeft niet. waarschijnlijker is dat de spoel van de electronische ontsteking aanloopt, dat doen ze al gauw Remedies: 1) spoel loshalen en de weekijzeren kern bij elkaar knijpen (waterpomptang op grote stand). 2) spoel weer monteren en uittesten. indien nog steeds aanloop: een grote schroevendraaier als hefboom gebruiken en de spoel bij de bevestingspunten voorzichtig naar binnen buigen.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Een nieuwe krukas zal niet krom geleverd worden , een oud vliegwiel kan wel eens wat meegemaakt hebben bij (om)vallen.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12 |
Ga ik doen en alvast iedereen bedankt voor de tips,maar jullie snappen denk ik ook wel dat het best een beetje eng is om voor het eerst te sleutelen zonder iem. met verstand ervan die over je schouder meekijkt. Ja, dat snappen we allemaal. Een carburateur omwisselen moet nog wel lukken, hou in de gaten dat de wartelmoer goed recht aangedraaid wordt (niet meteen sleutel 14 erop, eerst met hand enige slagen maken, desnoods wat olie op de schroefdraad). Zonder uitlaat rijden kan best voor eventjes, als je veel verbetering merkt zonder uitlaat dan zit je in de goede hoek te zoeken. blijft hij belabberd lopen dan is het de uitlaat waarschijnlijk niet.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Nu hoor ik van m'n solexmaat dat toen we hem gingen uitproberen,en we na 10 min terugkwamen er horizontale speling zat op het vliegwiel, maar als ik nu het vliegwiel beweeg zit er geen speling op.Wie weet hier iets van?En met diespoel aanlopen gaan we morgenvroeg proberen
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Mijn teamlid is in de verontstelling dat het vliegwiel aanloopt tegen het anker(die smalle plaatjes op elkaar).Is dat mogelijk? En wat te doen dan?
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176 Likes: 6
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176 Likes: 6 |
Hebben jullie geen ouderwetse ontsteking liggen, gewoon met puntjes. Altijd beter dan electronische ontsteking. Dat ding met plaatjes is de spoel.
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Mijn teamlid is in de verontstelling dat het vliegwiel aanloopt tegen het anker(die smalle plaatjes op elkaar).Is dat mogelijk? En wat te doen dan? Ja, dat gebeurd bijna altijd. Ik zet de veil erop, met een viltstift even alles aanstiften zodat je kan zien waar je precies moet zijn. Zorgen dat hij niet aanloopt!!!!
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Een nieuwe krukas zal niet krom geleverd worden , een oud vliegwiel kan wel eens wat meegemaakt hebben bij (om)vallen. Maak eens een foto van je krukas, waar heb je hem gehaald. Heb je het carter verder nog opgevuld??
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Mijn teamlid is in de verontstelling dat het vliegwiel aanloopt tegen het anker(die smalle plaatjes op elkaar).Is dat mogelijk? En wat te doen dan? Ja, dat gebeurd bijna altijd. Ik zet de veil erop, met een viltstift even alles aanstiften zodat je kan zien waar je precies moet zijn. Zorgen dat hij niet aanloopt!!!! Nu hoor ik van m'n solexmaat dat toen we hem gingen uitproberen,en we na 10 min terugkwamen er horizontale speling zat op het vliegwiel, maar als ik nu het vliegwiel beweeg zit er geen speling op.Wie weet hier iets van?En met diespoel aanlopen gaan we morgenvroeg proberen Als het vliegwiel aanloopt doordat deze een "tik" heeft gehad zou ik deze eerst vervangen . Misschien zit er wel ergens een scheurtje en kan het met hogere toerentallen uit elkaar vliegen.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Mijn teamlid is in de verontstelling dat het vliegwiel aanloopt tegen het anker(die smalle plaatjes op elkaar).Is dat mogelijk? En wat te doen dan? Ja, dat gebeurd bijna altijd. Ik zet de veil erop, met een viltstift even alles aanstiften zodat je kan zien waar je precies moet zijn. Zorgen dat hij niet aanloopt!!!! Nu hoor ik van m'n solexmaat dat toen we hem gingen uitproberen,en we na 10 min terugkwamen er horizontale speling zat op het vliegwiel, maar als ik nu het vliegwiel beweeg zit er geen speling op.Wie weet hier iets van?En met diespoel aanlopen gaan we morgenvroeg proberen Als het vliegwiel aanloopt doordat deze een "tik" heeft gehad zou ik deze eerst vervangen . Misschien zit er wel ergens een scheurtje en kan het met hogere toerentallen uit elkaar vliegen. Klopt Ronald, maar ik heb het idee dat dat nog even gaat duren voor ze aan dat toerental komen
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Ben nu thuis.Solex staat bij teamlid in de garage.Het cnc-carter komt uit Berghem en volgens mij komt de krukas uit limburg.En het carter is niet extra opgevuld En ik zei gister nog dat m'n teamlid jou nog gebeld had maar klopte niet. Hij had Ad gebeld
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
klopt we zijn een eind van huis,morgen dus eerst zorgen dat vliegwiel vrij loopt.Dat nu ineens de speling horizontaal weg is baart me ook wel zorgen.Jan, denk jij dat verwisselen van opgeboorde naar originele carb. zin heeft(is door Ferry opgeboord)
Last edited by jack1968; 14/07/13 04:05 AM.
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
trouwens baat het niet schaadt het ook nie,mag van vriendin morgen ook wel eeaantal uren knutselen
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Oké, dat is allemaal goed spul. Zou Ferry niet even tijd hebben???
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
trouwens baat het niet schaadt het ook nie,mag van vriendin morgen ook wel eeaantal uren knutselen Die kan je altijd even brengen, houden wij ze wel bezig
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Die is helaas op vakantie.Komt geloof ik maadags voor de race terug en om dan nog km te maken voor in te rijden.Word wel erg kort dag.Mag dan niks tegenzitten.Doet het nou al genoeg En heb net m'n vriendin gevraagt maar ze had ALTIJD wel iets beters te doen.Sorry hoor
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12 |
aanlopen van de spoel: je kunt vijlen, wat Jan schrijft, of mijn methode proberen, zie eerder in dit topic, desnoods allebei. Ik krijg het normaal wel voor elkaar dat ze niet meer aanlopen. Vliegwiel zeker goed nakijken op scheurtjes! Succes!
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Bedankt John We zullen eerst eens kijken waar ie aanloopt.Anker dan vijlen anders beetje buigen.Wat ik me afvraag na even allerhande tips en artikelen door te lezen hierzo is dit: als ik eerst horizontale speling had en nu niet meer kan het zijn dat de krukas of het lager niet goed zat en na ff draaien goed is komen te zitten?? En als de keerringen lek zijn heb ik ook geen"power" of niet soms,maar dan moet ik toch ergens nattigheid zien,denk ik
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Sorry jongens kan bijna niet stoppen met vragen stellen.Jullie hebben wel in de gaten dat die 27km/uur me lelijk dwars zitten
|
|
|
|
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jan 2012
Posts: 381 |
ik heb ook zulk probleem! maar dan net iets anders!!! die van mijn loopt te hard!!!!!
GR CHRIST
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Misschien kunnen jullie wat onderdelen uitruilen, ga jij wat zachter en het Team van Jack1968 wat sneller .
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Jan 2012
Posts: 381
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jan 2012
Posts: 381 |
ik weet wel dat het niet invoudig is en ook niet uit te leggen van hoe of wat 10 solex blokjes 10 verschillende! vooral cylinders die bewerkt zijn is door niemand mogelijk om 2 dezelfde te maaken!
GR CHRIST
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Hoi crist.Ben er wel achter dat alle solexen verschillend zijn.Maar de onze is met nicasilcil. ,maar weet niet of daar nog meer aan bewerkt is Ben in ieder geval vanmorgen weer naar teamlid geweest ,heb de tips doorgegeven,maar vijlen op het anker zag ie al niet zitten en die horizontale speling die er op onverklaarbare wijze niet meer inzit snappen we ook niet.Beste Crist ,heb jij niet wat tijd over voor ons.Je zit wel mooi in de buurt. Volgens mij heb jij er toch iets meer kijk op dan ons
Last edited by jack1968; 14/07/13 07:52 PM.
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
we hebben nog een standaard blokje van een 3800 liggen Bouwen we dat maar over.Hebben we best wel goeie spullen,maar wil niet werken.Was weer slechte investering. 600 euro en nog niet rijden ermee
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
nee nee, er komt hulp. Christ wil je helpen.
Last edited by Jan; 14/07/13 09:00 PM.
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Hoop het Jan,je begrijpt wel als je op pag. 1 kijkt wat we voor spullen hebben dat het toch goed moet komen en dat mm'n teamlid dan wil rijden met een standaard blokje vind ik eigenlijk toch zonde van die spullen.Met 27km/uur kunnen we blokje weglaten ,misschien alleen trappen
Last edited by jack1968; 14/07/13 09:08 PM.
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Hoop het Jan,je begrijpt wel als je op pag. 1 kijkt wat we voor spullen hebben dat het toch goed moet komen en dat mm'n teamlid dan wil rijden met een standaard blokje vind ik eigenlijk toch zonde van die spullen.Met 27km/uur kunnen we blokje weglaten ,misschien alleen trappen Komt goed, Christ heeft nog wat liggen, en gaat je helpen. Kijk even bij je PM
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Met 27km/uur kunnen we blokje weglaten ,misschien alleen trappen Kan je in de bochten uitrusten
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Ben er geweest en christ gaat aan de gang,en het eerste wat ie tegen me zei : komt allemaal goed
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Mooi, welterusten
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
Ben er geweest en christ gaat aan de gang,en het eerste wat ie tegen me zei : komt allemaal goed lukt het met christ niet, ik ben ook weer terug van mijn dienstreis naar Milaan, ben je even een paar dagen weg om die italianen iets in te fluisteren mis je meteen een hot topic. zie wel veel adviezen die op zich misschien wel hout snijden maar die echt niet tot een oplossing leiden. probleem met een CNC carter kan zijn dat je krukas vrij heen en weer kan, heb voor Christ verleden jaar een heel CNC carter moeten verbouwen, maar dat was er dan ook 1 van een voorserie.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Bij christ is alles goed gegaan, maar snelheid blijft helaas achter.Wij hadden slecht opgelet,bij ons zit er een rol op van 38mm.Is vlug genoeg op snelheid maar km/u blijft steken op 34.En onze volle krukas zit onbalans in.Enwe hebben het idee dat de rol nog iets aanloopt,maar tijd word krap.Ga morgen een week weg en m'n teammaten vinden het ook wel welletjes.Misschien nog een paar km erbij als ie ingereden is,en dan na de race blok uit elkaar,krukas laten balanceren en goed in elkaar laten zetten zonder speling en zonder wrijving
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
of jij moet denken "peanuts". Tijd genoeg
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Ben er geweest en christ gaat aan de gang,en het eerste wat ie tegen me zei : komt allemaal goed lukt het met christ niet, ik ben ook weer terug van mijn dienstreis naar Milaan, ben je even een paar dagen weg om die italianen iets in te fluisteren mis je meteen een hot topic. zie wel veel adviezen die op zich misschien wel hout snijden maar die echt niet tot een oplossing leiden. probleem met een CNC carter kan zijn dat je krukas vrij heen en weer kan, heb voor Christ verleden jaar een heel CNC carter moeten verbouwen, maar dat was er dan ook 1 van een voorserie. Dat was inderdaad een van de eerste CNC carters van Ferry, deze heeft ze nadien ook aangepast. Ik heb begrepen dat het om een krukas van Jouke gaat, en niet uit Limburg.
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
En wat is er dan mis aan dat carter(de 1e,waarvan ik niet weet dat wij er een van hebben maar de onze is in mei 2012 gekocht) en is dat met de huidige kennis ervan makkelijk goed te maken?? En ja de krukas is ook even oud en komt van Jouke.
Last edited by jack1968; 22/07/13 03:54 AM.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
wil een nicasil cylinder goed lopen heeft hij even wat extra aandacht nodig, ook dient er een kop te komen met hoge compressie heb er voor christ ook 2 opgelast, is wel een tyfusch werk
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
deze nicasilcil. heeft ook wat aandacht gekregen van christ + een andere kop erop met decompressie(hadden we eerst ook nie).Maar als we gas helemaal dichtdraaien slaat ie al af dus deco niet echt nodig.En was opgemeten, zat op 0,8mm,dus kon niet veel meer af.Maar Joan,je was er vanmorgen weer vroeg bij met je reactie.Nog vakantie of gewoon werken
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Wil ook best wel langskomen,maar vind jij als ik volgende maandag langskom niet kort dag of denk jij beetje spanning qua tijd is ook niet slecht.Maar ik verwacht natuurlijk op zo'n korte tijd geen wonderen,maar weer een blik erop door specialist is opnieuw niet verkeerd
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
gewoon doorwerken, daarom ben je eventueel s avonds pas welkom.
Is pas weer ergens op de wereld iets uit elkaar gevallen dat onderzoek behoeft want we staan voor zekerheid en niet zo maar wat terug monteren.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Ben weer terug van vakantie.Beste Joan,we rijden gewoon de race ook al loopt ie ergens wat aan(ook niet altijd,kun je meteen merken)en daarna hebben we wat meer tijd om te kijken.Heb je dan het liefste dat ik nog met het blok in elkaar kom of al uit elkaar??
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
ik heb nu ook vakantie, jekunt komen met blok als je wilt
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Aug 2012
Posts: 111
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Aug 2012
Posts: 111 |
Sorry dat ik het nu pas zie,maar morgen vanaf 13.00 uur naar de keuring en vind ik het toch te kort dag maar in ieder geval bedankt voor het genereuze aanbod en kom er in ieder geval nog op terug.Ben je er ook bij komend weekend?? ZO ja kom dan ff kennismaken.Team nr 55
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
0 members (),
213
guests, and
1
robot. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|