Het zit er weer op. Ondanks de regen op zondag was het een grandioos weekend. Het weer kon duidelijk de pret niet drukken en het was een spannende strijd. Dit jaar voor het eerst geen Brabants team dat meer eer strijkt maar het fanatieke team van de Rotterdamse Brandweer. Super! Heb je het toevallig moeten missen...hieronder wat linkjes waar je al wat beeldmateriaal tegenkomt.
Tjonge zeg, als ik die modder zie dan denk ik, ik kom geen meter meer vooruit. Het rolletje zal alleen maar slippen. Ik mag aannemen dat er een apart rolletje op zit. Een metalen met tanden?
Tjonge zeg, als ik die modder zie dan denk ik, ik kom geen meter meer vooruit. Het rolletje zal alleen maar slippen. Ik mag aannemen dat er een apart rolletje op zit. Een metalen met tanden?
Ik heb vernomen dat de metalen rolletjes met tanden nogal last hadden van slijtage. En daarbij heeft niet iedereen High-Tech motoren en onderdelen + dat Carborundum van zichzelf behoorlijkhard en slijtvast is en als die het 24 uur volhoud dan is het goed.
Als je nog een rijder/catering nodig hebt,graag zelfs.
Mooi , dat zijn al twee rijders en twaalf monteurs . Zelf zou ik graag mee willen doen maar het lijffie wil werkt niet mee. Een paar rondjes zal wel gaan maar er worden gemiddeld 80 rondjes/persoon gereden in 24 uur en dat bij slecht weer en bij goed weer zijn het er nog meer .......... das nie nix . Maar wel mooi om eens mee te maken .
Klopt Jan, dat carborundum is hard, slijtvast en het slipt veel minder dan staal als het wegdek nat is.
Ik heb al vaker (gehard) stalen rollen gezien die binnen de kortste keren glad gesleten waren. Ook bij normaal gebruik op de weg. Laat staan bij races.
Ja, en hier zat meer zand bij dan water
Je hebt de beelden wel gezien denk ik. Tonge jonje
Ik kon jullie niet meer feliciteren na afloop. Als ik lees dat jullie in het begin 6e reden, en wij de eerste uren 7e, moet er volgend jaar toch iets mogelijk zijn......
We hadden overigens ook de nodige snelheidswaarschuwingen aan de broek waardoor we misschien een beetje te bang zijn geworden.
We waren rond 10 uur gevallen en dat koste een kwartier reparatie.
Zondag hebben we in totaal 45 minuten verloren met wat uiteindelijk bleek een losgetrilde cilinder te zijn, na de bougie, benzinepomp, ontsteking onder handen te hebben genomen.
Dat de gewone rollen dan grip blijven houden vind ik bijzonder omdat ik bij nat weer vaak een slippende rol bemerk (door een plasje rijden), laat staan met spekkie glad modder. Is er echt niets anders bij de rollen gedaan?
Ik moet me nog eens werkelijk verdiepen hoor ik al, er is dus ook degelijk verschil in blokken.
Wat voor type blok heeft onze 5000 met kleine wielekes? Overigens hadden we al wel een gelagerd krukasje en een nicasil cilinder gebruikt met daaraan een 6.5 carburateur.
Je hebt gelijk, het bigend. We hadden er 1 met lager.
Ik heb 19 jaar wedstrijden cross gereden in bels en er rijd nu 4 jaar wedstrijden supermoto, waar ik ook alles in doe en zelf klaarmaak, maar Solex is even helemaal nieuw voor me.
Hahahaa ja, dat was ook een major problem die kleine wieltjes! Maarja, die solex met kleine wielekes liepen we tegen het lijf en al met al het was gaaf! Niet onbelangrijk, ook bijna 1250,- euro opgehaald voor Kika met ons team!
Vanmiddag de mannen van het Zeeuwseteam - De Snelle Slak nog gesproken tijdens de solexrace te Biggekerke, Jacco Maljaars was daar weer eerste. Volgend jaar verwacht hij meer team's uit Zeeland tijdens de vierentwintig uurs, hij zei zorg maar voor een team uit jou dorp hahaha.
Ook had hij de solex bij zich plus er was nog een team uit Best dacht ik die ook hun vierentwintiguurs solex bijzich hadden, wat zaten die solexen onder de bagger, hiermee werd de solexrace's geopend ( mooi hoor )
D'as ook sterk: in ben op zoek naar de eigenaar van nr. 52, ik wil voor volgend jaar een racer bouwen in dezelfde stijl, maar ik had tijdens de 24h geen tijd om een foto te maken want we waren zelf aan het racen, en de mannen waren voortijdig vertrokken, dus na de race was ik ook te laat.
Weet iemand wie nr. 52 is en waar ik hem/ haar kan bereiken?
Ben benieuwd wat die solexen aan vuil geinhaleerd hebben. Als het weer zulk weer is dan hebben zelfs mijn sahara filters daar moeite mee, voor elke pitstop een filter verwisselen, gelukkig is dat maar 1 boutje ( Filter plus huis dus) ga vast filterhuizen sparen.
Ben benieuwd wat die solexen aan vuil geinhaleerd hebben. Als het weer zulk weer is dan hebben zelfs mijn sahara filters daar moeite mee, voor elke pitstop een filter verwisselen, gelukkig is dat maar 1 boutje ( Filter plus huis dus) ik :)ga vast filterhuizen sparen.
D'as ook sterk: in ben op zoek naar de eigenaar van nr. 52, ik wil voor volgend jaar een racer bouwen in dezelfde stijl, maar ik had tijdens de 24h geen tijd om een foto te maken want we waren zelf aan het racen, en de mannen waren voortijdig vertrokken, dus na de race was ik ook te laat.
Weet iemand wie nr. 52 is en waar ik hem/ haar kan bereiken?
Ben benieuwd wat die solexen aan vuil geinhaleerd hebben. Als het weer zulk weer is dan hebben zelfs mijn sahara filters daar moeite mee, voor elke pitstop een filter verwisselen, gelukkig is dat maar 1 boutje ( Filter plus huis dus) ga vast filterhuizen sparen.
Dus je gaat meedoen????
Het woordje "IK" ontbreekt, het is bedoeld als advies. Ik wil best wel mee doen want het is uiteraard een uitdaging maar er zijn een paar aspecten van het feest dat mijn stijl niet echt is, anders had ik er al lang geweest. Mogelijk dat ik het moet houden bij "ieder zijn stijl" en verder niet ingaan op wat ikzelf niet leuk vind.
Ben benieuwd wat die solexen aan vuil geinhaleerd hebben. Als het weer zulk weer is dan hebben zelfs mijn sahara filters daar moeite mee, voor elke pitstop een filter verwisselen, gelukkig is dat maar 1 boutje ( Filter plus huis dus) ga vast filterhuizen sparen.
Dus je gaat meedoen????
Het woordje "IK" ontbreekt, het is bedoeld als advies. Ik wil best wel mee doen want het is uiteraard een uitdaging maar er zijn een paar aspecten van het feest dat mijn stijl niet echt is, anders had ik er al lang geweest. Mogelijk dat ik het moet houden bij "ieder zijn stijl" en verder niet ingaan op wat ikzelf niet leuk vind.
Ach het kan alsnog best wel, een frame bijvoorbeeld staat al klaar, gebruik ik gewoon dat van mijn special moeten er alleen weer trappers terug geplaatst worden.
Ook wel bijzonder : je kan een Solex huren om de race mee te rijden :
" Sponsoren Solexverhuur
Mochten jullie als team kiezen voor het huren van een solex, in plaats van het aanschaffen van een solex, dan willen we jullie graag verwijzen naar de volgende verhuurbedrijven ...."
Ach het kan alsnog best wel, een frame bijvoorbeeld staat al klaar, gebruik ik gewoon dat van mijn special moeten er alleen weer trappers terug geplaatst worden.
Klaar!!! Zorg voor drie rijders, hou zelf het ding aan de gang als monteur, en je hebt een mooi weekeind
Ach het kan alsnog best wel, een frame bijvoorbeeld staat al klaar, gebruik ik gewoon dat van mijn special moeten er alleen weer trappers terug geplaatst worden.
Klaar!!! Zorg voor drie rijders, hou zelf het ding aan de gang als monteur, en je hebt een mooi weekeind
niks monteren, brandstof erin en boenderen, moet alleen tegen het randgebeuren kunnen, daar heb ik na mijn diensttijd het een en ander over een andere boeg moeten gooien anders was ik nu niet meer 72 kilo en nog lenig, waarschijnlijk was ik dan al niks meer.
Dat is nou precies TV, die doen wat ze zelf uitkomt en ALS je al aan de beurt komt zie je hooguit een flits want de "TV persoonlijkheden" zijn veel belangrijkere dus die vereisen veel "airplay". Lekker belangrijk.
De bedoeling was om hem open te maken en even een kijkje te nemen. Maar omdat hij binnenkort een ritje heeft, en het ding nog gewoon goed loopt, goed aanvoelt, geen lekkages of speling heeft, doen we dat in de winter maar.