er zijn pompjes met verschillende doorvoeren, MAAR: niet per pompje daar zit per pompje hetzelfde draad i. Wat niet wil zeggen dat een handige harry met het juiste gereedschap niet eens een pompje dat dol i voorziet van overmaat draad. en MESSING: van de week een stukje gehaald om slangpilaartjes en banjobouten van te maken dat "stukje" kwam inclusief BTW op 80 Euro en dan te bedenken dat ik van de oude voorraad nog wel die banjobouten/pilaartjes "om niet" heb weg gegeven want het werkt met slangetjes zo veel beter dan die leidingen
Dit is een gereviseerd (door een expert) pompje en zal nooit meer kapot gaan en perfect moeten passen... Dus nee, ik ga geen ander pompje monteren, wel ga ik dit probleem oplossen op 1 of andere manier ;-)
Momenteel ook bezig met het restaureren van een 330. Enig idee hoe deze oude pompjes werken? De mijne pompt wel benzine naar de kamer in de pomp vanuit de tank, maar er komt niks door naar de carburator.
alle pompjes werken hetzelfde alleen is het binnenwerk in de loop der jaren verandert en uiteindelijk de aansluitingen van groter draad voorzien Omdat ze allemaal hetzelfde werken is voor alle typen de zuig/blaas test om te controleren of ze werken ook van toepassing
Bovenste kogeltje zat niet meer in het pompje. Pompje lijkt ook gescheurd te zijn waar er door de vorige eigenaar al een helicoil in gedraaid geweest is. Volgens mij was dit van toen al en hebben ze het al proberen vermaken. 🤷♂️ Doordat ik de moer aanspande heb ik de helicoil er uit getrokken. Deze is voor de vuilbak.
mooie foto's daar kun je wat mee. Zou willen dat iedereen met zijn probleem foto's van dergelijke kwaliteit meelevert dat is makkelijker beoordelen. . deze is nog van het alleroudste type die geheel vlak is om een koperen zeefje te kunnen plaatsen gaan ook makkelijk dol omdat de draad voor boutje nogal kort is , later werd de zeef van plastic en het pilaartje in het midden hoger ( meer draad) met een bol stalen kapje als afsluiter de oude hadden een zinken dekseltje dat meer ruimte nodig had