Voor een winterproject ( 1 van de drie) met solex heb ik bedacht dat er een uitlaat moet komen. Dit weekend wat aan het prutsen geweest met vlakke plaat en het eerste resultaat ligt er, een ( nog verder af te bouwen) uitlaat voor solex.
Ik ben erg benieuwd naar de test resultaten straks.
zoals ik al stelde, is voor een winterproject Er staat nog veel meer op stapel voor dat arme blokje één van mijn "Joure" raceblokken met volle krukas die ik al jaren open heb liggen ter revisie en aangezien er toch niet meer mee geraced wordt ( ik heb zat andere blokken voor het geval dát) gaat hij een tweede leven beginnen. mocht er al een resultaat zijn zal dat zeker niet te vergelijken zijn met deze uitlaat op een origineel blok . Er gaat ook nog een viertakt komen en een tweetakt met super korte slag en 48 mm diameter zuiger , goed voor de hoge toeren
nee, die ( EEN EXPANSIEUITLAAT DUS) heb ik ooit op dezelfde manier gemaakt voor mijn solex special , ( is makkelijker want die beginnen dun en eindigen dun) maar ik kreeg een Tomos uitlaat en daar zat een leuke eind demper aan . Die wilde ik graag gebruiken dus ik moest eindigen op een diameter dat ik deze eind demper erin kon steken en dat is met wat uitwalsen gelukt
Duidelijk! Ik ben benieuwd naar de resultaten van deze Uitlaat. Ik zit er over te denken de originele te late namaken van rvs en dan meteen een ander dempertje.
Als je Deze uitlaat op de deelplekken waar nu de lassen zitten zodanig los zaagt ( dus niet DOORzagen maar uitsluitend buitenste schil inzagen) dat je de delen uit elkaar trekt en op de juiste manier weer in elkaar steekt kan je er ook een aardige solex uitlaat van maken
Voor een winterproject ( 1 van de drie) met solex heb ik bedacht dat er een uitlaat moet komen. Dit weekend wat aan het prutsen geweest met vlakke plaat en het eerste resultaat ligt er, een ( nog verder af te bouwen) uitlaat voor solex.
bij deze uitlaat ( zie eerdere bericht) hoort dus ook een anders spruitstuk anders heb je er nog niets aan. Nou dat was wel een week puzzelen, knippen, buigen , lassen, proberen, aanpassen, verzinnen hoe de "kogel" aansluiting uitgevoerd moest gaan worden. Alles is er nu. Alleen de conus die over de "kogel" aansluiting moet vallen moet nog aan de uitlaat gelast worden. Dan passen en de ophangbeugels aanbrengen .
inmiddels het blok op een frame gezet en de pijp pas gemaakt, eindpijpje eindigt precies bij het spatbord . past ook nog net strak achter de tank ( hopelijk zonder deze te smelten bij gebruik) en heel erg strak langs de vorkpoot. Zoo strak dat ik een gat in de pijp heb moeten maken om as en asmoer in te laten vallen ( gat uiteraard opgevuld met een aan de achterkant dichte huls)