Volgens mij een recht buisje en ik zou geen reden kunnen verzinnen waarom daar een versmalling in zou zitten.
Vanaf de sproeierzijde is de diameter het kanaaltje groter,Het messing buisje zit iets dieper in het kanaaltje.De diameter van het messing buisje (kanaaltje) is vlgs mij 1mm+ wat het nu ook is na wat gefriemel..
Dacht ik, Ben een beetje onderhoud aan het plegen. Toen ik in de carburateur keek dacht ik dat het uiteinde van het venturi kanaaltje bijna dicht zat. Terwijl aan de andere kant van dat buisje dat uitkomt in de "sproeierkamer" veel groter is. Ben toen op het verkeerde been gezet. Achteraf weet ik goed dat dat messing buisje er later is ingezet. O, ja ,carburateur was opgeboord. Maar...Had vorig jaar wat problemen met de "choke" stond altijd te ver naar links, vroeg dus te veel benzine.(wat hij niet kreeg)verschillende sproeiers geprobeerd , maakte geen verschil. Tot ik vandaag naar het venturi kanaaltje keek ,dat zat m.i. dicht in ieder geval gaf het bij een niet pluis gevoel. Er zit op die plek een messing buisje dat nu, met een beetje gepeuter ruim 1 mm is, 1.5 mm gaat er niet in. Bij mijn andere solex is dat precies hetzelfde ook 1mm+ dus ik neem aan dat dit goed is. tjonge jonge wat een verhaal...(begrijpen jullie het nog ? )
Ik snap het. Dat messing buisje hoort een stukje in de venturie te steken. Dat kan je zien bij een carburateur waar nog niets aan geboord is, origineel dus. Met opboren druk je dat messing buisje een beetje dicht, afhankelijk van hoe scherp de boor (en hoe groot de aanzet) is.
Ik snap het. Dat messing buisje hoort een stukje in uit de venturie te steken. Dat kan je zien bij een carburateur waar nog niets aan geboord is, origineel dus. Met opboren druk je dat messing buisje een beetje dicht, afhankelijk van hoe scherp de boor (en hoe groot de aanzet) is.
Ik snap het. Dat messing buisje hoort een stukje in uit de venturie uit te steken. Dat kan je zien bij een carburateur waar nog niets aan geboord is, origineel dus. Met opboren druk je dat messing buisje een beetje dicht, afhankelijk van hoe scherp de boor (en hoe groot de aanzet) is.
Eigenlijk "steekt het uit" in de venturie, toch?
Last edited by AlienSolexfiend; 19/02/1407:39 AM.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule"
Ik snap het. Dat messing buisje hoort een stukje inuit de venturie uit te steken. Dat kan je zien bij een carburateur waar nog niets aan geboord is, origineel dus. Met opboren druk je dat messing buisje een beetje dicht, afhankelijk van hoe scherp de boor (en hoe groot de aanzet) is.
Ik snap het. Dat messing buisje hoort een stukje inuit de venturie uit te steken. Dat kan je zien bij een carburateur waar nog niets aan geboord is, origineel dus. Met opboren druk je dat messing buisje een beetje dicht, afhankelijk van hoe scherp de boor (en hoe groot de aanzet) is.
Ik vroeg me al af hoe jij er zo gemakkelijk aan kon.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule"
Ik heb daar al eens over geschreven, voor het opboren ook hier weer met de meest dunne spaanplaat schroef dat buisje via de zijkant eruit trekken. voor de oude carburateures met aly prop, deze prop is ook te trekken met een spaanplaatschroef of stomweg uitboren en vervangen door M4 schroefje voor de oto carburateurs daar hebben ze een boor beperking, er zit een harde kogel in het gaatje, heb ik een s vormige stevige spaak voor gebogen en die druk ik er nu via de binnenkant uit, wel even hengelen en duwen, maar dan komt hij ook
heb mij ook eens gewaagd aan het opboren van een carburator. heb hem opgeboord met een boortje van 8mm. alsook het gaatje van de gasnemer. dit loopt nu in 1 rechte lijn door in 8mm bij het vol gas geven. natuurlijk wist ik wel dat het niet onmiddelijk perfect zou lopen. gemonteerd en gaat voor geen meter meer. wat gebeurt er nu concreet.
als ik de luchtfilter demonteer en het staaffiltertje iets uittrek terwijl ik het nu 8mm gat zo goed als bijna dicht houd draait hij iets beter. wat zou dit kunnen zijn? volgens dat ik hier gelezen heb kan het gaatje die naar de sproier kamer loopt dicht zijn door te boren. kan dit het probleem zijn?
kon het niet laten en toch eens wat zitten prutsen aan het gaatje daarnet(van de carbu wel te verstaan).
heb met een enkel staaldraadje van een remkabel in het gaatje geraakt.dit kan er nu heel vlot door. en als ik met remreiniger via het gaatje waar de sproeier in hoort spuit komt het heel goed langs de andere kant terug door. denk dat dit nu wel zal opgelost zijn.morgenvroeg eens terug monteren en testen op goed geluk.
heb er het kogeltje die recht tegenover het kanaaltje zit kunnen uit prutsen.met welk boortje moet ik door het kanaaltje boren om het terug volledig open te krijgen?of mag dit iets ruimer gemaakt worden?
heb er het kogeltje die recht tegenover het kanaaltje zit kunnen uit prutsen.met welk boortje moet ik door het kanaaltje boren om het terug volledig open te krijgen?of mag dit iets ruimer gemaakt worden?
Oeps....heb het met een boortje van 2mm door boord
Was weeral te enthousiast dus.... Is het carburatortje nu niet meer bruikbaar? De hoeveelheid wordt toch door de sproeier geregeld zou je zo denken. Ga het toch eens proberen. Op hoop van zegen....