ik heb van het weekend de eerste ervaring met de CFX, zat op die solex van kennissen die niet wilde pompen. toen hij eenmaal liep lipe hij onvoortslebaar hard, geen opgeboorde carbu, geen special uitlaat en gewoon het originele kopje. te veel compressive kost je topsnelheid, mijn Eigen boodschappen solex met alleen een aangepaste JRT gaat ook al zo belachelijk hard zonder wat dan ook aan extra inspanning . Bij andere solexen echter wil het dan weer niet met dezelfde opstelling, blijft apart.
Ik heb dezelfde ervaring. Paar weken geleden kocht ik er een paar in Frankrijk bij een Franse handelaar. Heb er een op een goed lopende 3800 gezet. Zonder verdere aanpassingen of zo. Liep direct 43 km. En ook op hellingen en bij tegenwind veel kracht. Na twee ritten heb ik hem er wel weer afgehaald. Want zo hard vind ik niet plezierig rijden meer. Is trouwens een 41 mm. Zonder opdruk. Weet niet waar de man ze heeft laten maken. Zal wel Chinees zijn denk ik, want de prijs van een complete set was Chinees laag🤑
De CFX cilinder doet het dan toch niet slecht, en dat is mooi. Het verschil op diverse blokjes is inderdaad erg moeilijk te zeggen. Het extreme wat ik mee heb gemaakt is bij wisselen van een vliegwiel zomaar een paar KM verschil, dan zullen we moeten gaan denken aan de balans. Persoonlijk vindt ik gietijzer voor de toer solex, en aluminium voor de race.
dat er verschil zit op diverse blokjes is zeker. mijn solexje 3800 met de cfx en racekopje trekt stukken sneller op dan van een vriend met de zelfde opstelling. scheelt redelijk in topsnelheid ook. ik ben er tevreden over allezins...
dat er verschil zit op diverse blokjes is zeker. mijn solexje 3800 met de cfx en racekopje trekt stukken sneller op dan van een vriend met de zelfde opstelling. scheelt redelijk in topsnelheid ook. ik ben er tevreden over allezins...
klopt de onderbouw doet ook veel, zo had ik een paar jaar terug het verzoek van twee teams om voor de 24 uur alleen even twee cylinders te doen, zaterdagmorgentje werk, eentje perfect en de ander teleur. zouden ze thuis zelf wel oplossen, daar de boel omgewisseld want die enen cylinder was toch goed ? nou meteen ook niet meer lopen. heb voor de langszame de cylinder toen volkomen anders moeten tunen om hem ongeveer gelijk te maken aan die andere.
laatst werd er een plaatje van een CFX spoelpatroon ingezonden. Kan deze inzending niet meer terug vinden. Waarom: nou maandag ook een blok uit elkaar gehaald met een nieuwe CFX precies hetzelfde plaatje. wat ik wel vond een oude discussie N.A.V. 24 uur experimenten, daarom zet ik de foto die ik zelf weer gemaakt heb maar hier neer
laatst werd er een plaatje van een CFX spoelpatroon ingezonden. Kan deze inzending niet meer terug vinden. Waarom: nou maandag ook een blok uit elkaar gehaald met een nieuwe CFX precies hetzelfde plaatje. wat ik wel vond een oude discussie N.A.V. 24 uur experimenten, daarom zet ik de foto die ik zelf weer gemaakt heb maar hier neer
laatst werd er een plaatje van een CFX spoelpatroon ingezonden. Kan deze inzending niet meer terug vinden. Waarom: nou maandag ook een blok uit elkaar gehaald met een nieuwe CFX precies hetzelfde plaatje. wat ik wel vond een oude discussie N.A.V. 24 uur experimenten, daarom zet ik de foto die ik zelf weer gemaakt heb maar hier neer