Ik heb de eenvoudige versie. Klein kijkgaatje dat ook enigszins vertroebelt. Maar het zegt je wel alles over je verbranding. Als de bougie niet vonkt onder druk dan zie je het hiermee meteen.
De Viva City (oud beestje) van Mirjam wilde niet zo lekker starten. Duurde lang voor hij aanslaat en dan zodra je gas geeft meteen stil vallen. Heel voorzichtig wat gas geven en na een lange tijd dan pas op toeren en op normaal draaien over gaan. Bij wat warmer worden. Dit komt door een kapotte elektrische choke. De wissel spanning erop is goed (13,5 volt) maar de PTC weerstand erin werkt niet. Eentje besteld dus binnenkort weer goed.
Ook een soort duimtruc uitgevoerd. Duim half op de luchtinlaat en dan meteen aanslaan. Natuurlijk ook andere dingen gecheckt.
Ja die electrische chokes dat weet wat , moet een spoeltje de naald optillen, is echter heel vaak stuk .
Zaterdag als het goed is heb ik hem. 9 jaar terug heb ik hem ook al een keer vervangen. Toen wist ik nog niet dat er het op zat. Kom je vanzelf achter hé.
Oké. Want dat is zeker een flinke tik zeg. Hopelijk gaat het goed met de bestuurder. Is de voorvork nog te repareren. Het wiel is natuurlijk geen probleem.
Tijdens de laatste autoshow in Genève was er blijkbaar enorme belangstelling voor elektrisch rijden. De doorbraak staat op springen. Elk merk heeft een auto op de plank. Ook in Nederland. Maandag was ik bij een nieuwe ondernemer, die volgend jaar, met meerdere ondernemers, met een eigen kleinere elektrische auto komen. 2017 is hij er. Verder details mag ik niet geven. Maar dit wordt misschien wel mijn volgende auto.
Rond de 26000. Actieradius 400km. Uitbreidbaar naar 550km. In 30min tot 80% vol. Tesla zegt, ik laat zien dat het kan maar jullie willen niet. Sterke uitspraak.
Wist het altijd wel. Die docenten verdienen teveel
Klopt. Het ding heeft 2 heli dekken, dus ik zoek op MP 4 heli's, maar kan niets vinden. . Oké genoeg van die onzin. Het ding ligt hier in Vlissingen Oost. Ben even wezen kijken maar kon niet dichtbij komen. Jammer. Heeft plaats voor 26 gasten en er zit 52 man personeel aan boord. Bij Amels hier worden ook van die dingen gebouwd en ben eens wezen kijken. Man wat prachtig die schepen. Echt mooi om te zien.
Doe me denken aan vroeger. Me maatje zijn Kreidler krukasje hebben we toen ook zo uit elkaar getikt en weer in elkaar. Gebrek aan een pers dus dan maar zo. Ding reed daarna weer prima en natuurlijk te hard. Tja, zou het nu anders doen, maarja we moesten wat. Gewoon in de bankschroef en rammen maar. Lache toch.
ja ik ben ook gaan kijken ronald en op de ene tandem staat hij onder de zadelpen maar ik kan hem niet goed lezen daar hij gepoederlakt is en bij de andere tandem ook een renate staat hij op de zijkant van het balhoofd maar daar staan maar 4 cijvers op zou dat kunnen groetjes pierre
eigenaardig ze staan allemaal op verschillende plaatsen en hoeveel nummers staan er bij u op john op de 2 tandems van mij staan er maar 4 nummers op groetjes pierre
Misschien is het een idee om bij twijfel, eerst naar de RDW of hoe heet het bij jullie Pierre te gaan om te kijken of hij een kenteken kan krijgen. Hier hoef je alleen maar het frame mee te nemen voor controle. Gewoon na vragen toch. Het zou zonde zijn om helemaal nieuw te bouwen en dan te horen krijgen dat er geen kenteken te krijgen is. Ik weet natuurlijk niet hoe het in België gaat. Succes met het project.
ja john en alfons bij het nader bekijken in klaarlichte dag toch ook een kader nummer gevonden op de zelfde plaats als bij u john en het nummer bestaat bij mij uit 7 cijfers en dus zal het wel lukken om hem in te schrijven eerst een papiertje halen op het politie kantoor van verlies en dan naar de post om een roos formelier en dan naar de verzekering om een plaatje aan te vragen en dan op naar de volgende groetjes pierre
natuurlijk rijd die en hoe het blokje heeft jan nog ineen gezet en de tandem loop 47km per uur je hebt hem toch al gezien alfons op de solex ritjes groetjes pierre
natuurlijk rijd die en hoe het blokje heeft jan nog ineen gezet en de tandem loop 47km per uur je hebt hem toch al gezien alfons op de solex ritjes groetjes pierre
Pierre is de klok in Belgie langzamer als bij ons en ook nog met twee personen en een ktatje pinten 47 per uur????? vr gr Hans Welp
ja hans als jan de laat je blokje mag onder handen memen dan loop die wel als een trein en 47 km rer uur is zeker niet overdreven er zit wel een tomos koppeling in gr pierre
normaal staat er in een nederlandse solex altijd een fraem nummer in maar ik heb hier twee overgangs otos staan met een vierkantr buis fraem maar daar kan ik geen nummers in vinden weet iemand onder jullie of dit normaal is of anders waar kunnen deze dan staan zo dat ik weet waar ik moet zoekken wand als er een fraem nummer in staat dan zijn ze hier gemakkelijk in te schrijven ik heb er ondertussen al een 20 tal die ingeschreven zijn via het politie bureel groetjes pierre
weet iemand onder ons waar het motor nummers staan van een berini eitje wand ik heb hier een simplex en een locomotief zwanehals staan zonder fream nummers maar ik heb naar het bfov gebeldt om te vragen hoe ik deze kan regalizeren en hij zei als er geen fraem nummers in staan de nummers van de motor ook goed is om ze in te schrijven ik vind dit raar maar zij zullen het wel weten zeker maar ik vind de nummers niet meteen op de motortjes daarom mijn vraag ik hoor het wel groetjes pierre
bijberini staan ze op de vreemdste plaatsen, dit is er eentje van, maar makkelijk verwisselbaar met een ander blok want het is ingeslagen op een zijdeksel HOEWEL, de oplettende onderzoeker zal ook korte nummers vinden, die zich herhalen op de diverse delen, deze onderdelen zijn bij elkaar machinaal bewerkt en daar komen de toleranties dus overeen, ga je dat met elkaar uitwisselen heb je kans dat bijvoorbeeld de drie (3!!) krukaslagers niet netjes op 1 lijn liggen ( heb al eens eerder gemeld dat ik de derde ( die bij de roterende schijf) heb weg gelaten ( binnenring monteren is wel handig blijft de inlaatschijf op zijn plaats )
normaal staat er in een nederlandse solex altijd een fraem nummer in maar ik heb hier twee overgangs otos staan met een vierkantr buis fraem maar daar kan ik geen nummers in vinden weet iemand onder jullie of dit normaal is of anders waar kunnen deze dan staan zo dat ik weet waar ik moet zoekken wand als er een fraem nummer in staat dan zijn ze hier gemakkelijk in te schrijven ik heb er ondertussen al een 20 tal die ingeschreven zijn via het politie bureel groetjes pierre
De Nederlandse hebben altijd een nummer inderdaad. De overgangsmodellen van '67 meestal links onder het zadel, net als de Oto. Maar ik heb ze ook al bij het balhoofd gezien.
wel ik vind ze bij geen een van de twee mischien omdat ze gestraald en gepoederlakt zijn en iedem bij de simplex en locomotief op de simplex zie ik wel iets staan maar niet meer leesbaar daarom morgen nog eens goed kijken op het motertje ik heb nu toch al een richtlijn van ronald groetjes pierre
als je er niet mee op de weg rijd niet nee en de solex in de voortuin heeft een kapot b&r motortje dus die staat daar maar voor de sier op een sokkel met voor en achterlicht op zonne energie leuk savonds voor de voorbij gangers maar als ik wil en ik zet er een ander motortje op dan dan kan ik hem later zeker op de weg brengen daarom heb ik hen gerigistreerd nu het nog kan gratis en voor niks groetjes pierre
nu heb ik nog geen last gehad met het registreren van mijn brommertjes of motortjes tot ik ging met mijn flink motortje deze staan hier niet in het bestand van hulpmotors alhoewel de naam flink toch wel bekent is onder de hulpmotortjes ik weet nog niet hoe ik dit moet gaan oplossen aangifte van velies van de papieren op het polietie burau was simpel maar bij de post vinden ze de flink niet om te registreren groetjes pierre
het is me vandaag dan toch gelukt niet onder de naam flink maar onder Achilles ik had het op googel dat de naam flink-achilles bestaat en ja hoor gelukt gr pierre
Volgens mij weet jij het antwoord Joan. Te laat en de temperatuur loopt op.
We zijn hier meer van de tweetakt, maar verbrande kleppen door fout ontstekingstijdstip... dat valt wel mee. Lekke klepsteelgeleidingen en slechte kleppentiming is meer de oorzaak, dat voorkom je niet met een stroboscooplamp
Volgens mij weet jij het antwoord Joan. Te laat en de temperatuur loopt op.
We zijn hier meer van de tweetakt, maar verbrande kleppen door fout ontstekingstijdstip... dat valt wel mee. Lekke klepsteelgeleidingen en slechte kleppentiming is meer de oorzaak, dat voorkom je niet met een stroboscooplamp
Natuurlijk heeft dat ook invloed. Maar het ging over het tijdstip. Te laat en je kleppen worden heter. De hele motor wordt heter.
Met puntjes wel John. Maar alleen stationair wordt dan eigenlijk gecontroleerd. Het verloop bij een hoger toerental en belasting is belangrijk. Dus de lamp echt nodig.
Juist met die oude meukontsteking ging het mis. Gewichtjes membraam enzo...
daarom zie ik nu niet veel handel in een stroboscoop met een ECU gestuurde ontsteking word je helemaal gek van de zwaaiende tijdstippen, daar heb je meer aan een laptop en een goede AD converter.
Die zwaaiende tijdstippen valt veel mee hoor. Heb toen een practicum opdracht gemaakt om de vervroeging en verlating van zowel de gewichten als de vacuüm doos na te gaan. Om de 200 toeren en dat ging heel goed. De jongens hadden er totaal geen moeite mee.
Joan. Ik heb bij een paar motoren bij ons op school.dat laten zien aan jongens maar staat toch netjes stil hoor. Heb jij andere ervaring dan. Welke motor/auto?
bijna elke auto met een ECu ( engine control unit) die de inspuiting en het ontstekingstijdstip regelt oa met gegevens uit de lambda sonde en of een knock sensor zelfs voor min minibikes kan ik bij HPI ontstekingen bestellen die met een laptop volledig instelbaar zijn per toerental
die "oudjes " met vervroeg gewichten en verlaat membraan ( afhankelijk van het motor vacuum ) waren relatief simpel
Jammer dat de "Kalender" foetsie, pleite, weg is. Had deze beurs een paar dagen terug, onder "formaliteiten" gezet maar dat is soms wat lastig terug te vinden. Tot Zondag
Waar stond normaal de agenda? Een link naar alle beursen/meetings is zo gemaakt dus dat zal het probleem niet zijn. Ik heb vorig jaar ook een beurs gemeld in een 'vreemd' gedeelte. Misschien is het mogelijk om een hoofdstuk meetings en beursen te maken op het forum? Een linkje op de site 'Solex.nl' is ook een mogelijkheid?!
De agenda staat op www.solex.nl alleen de locatiekaart klopt niets van hij zoekt de locatie aan de hand van de straatnaam en koppelt er een willekeurige plaats aan vast.
Gerrit Je hoeft niet alle fouten zelf te maken Gun de andere ook een kans .
Dat ligt aan de volgorde van plaats gegevens. Wanneer je kijkt bij het evenement in 2018 dan krijg je straat en daarna plaatsnaam, bij die andere beurs plaats, straatnaam en dan Nederland. Dan gaat google zoeken naar de straat ergens in Nederland.
De agenda staat op www.solex.nl alleen de locatiekaart klopt niets van hij zoekt de locatie aan de hand van de straatnaam en koppelt er een willekeurige plaats aan vast.
Gelukkig staat de "agenda" weer onder de naam Kalender weer bovenaan de pagina, goed gedaan
Mijn buurman rijd nogal wat rond door europa met zijn vrachtwaggel. Afgelopen week kwam hij dit tegen, stopte en maakte even een foto, leuk toch De afbeelding op het raam komt me bekend voor .....