Even een vraagje! I.v.m restauratie van mijn overgangsmodel uit 1967 wil ik graag weten of hier een elektronische ontsteking opzit of een met contactpunten. Het motortje liep voor de restauratie als een zonnetje en ik wil het vliegwiel er niet onnodig afhalen!
Even een vraagje! I.v.m restauratie van mijn overgangsmodel uit 1967 wil ik graag weten of hier een elektronische ontsteking opzit of een met contactpunten. Het motortje liep voor de restauratie als een zonnetje en ik wil het vliegwiel er niet onnodig afhalen!
Vliegwiel hoeft er niet vanaf om te kijken naar de ontsteking. In het vliegwiel zitten 3 gaten waardoor je kan zien wat erachter zit. De onderste spoel is de lichtspoel, daar net boven kan je de kontaktpunten zien zitten, onder de as.
Bedankt voor de duidelijke antwoorden! Er zitten inderdaad contactpunten op! Deze zien er nog nieuw uit en het ontstekingstijdstip is ook in orde. Vliegwiel dus lekker laten zitten. Heb de gaten in het vliegwiel niet gezien omdat deze bedekt waren met een rubberen schijf ,die met het driehoekige plaatje vast zat.
Als je op "antwoorden" klikt kom je op "Reaktieformulier" . Hieronder staat Bestands beheer , deze aanklikken en dan kan je foto's uploaden. Let wel op het formaat ,238Kb.
Als de foto te groot is , deze eerst verkleinen met b.v. Paint .
Ja, Tim het is en schitterend blokje! Heb alleen een nieuwe zwenkas gemonteerd en een nieuw spatbordje, De rest ziet er ook goed uit. Weinig roest. Heb er wel een prijs voor betaald. Ben bezig alle lak eraf te halen in een loogbad. (als iemand wil weten hoe dit hetbeste gaat zal ik dat graag uitleggen)Heb het frame en achterspatbord al gespoten (zie foto)
Dat wit zijn teflon ringen. Dit gedaan om bij het aandraaien van de bouten de lak niet te beschadigen. heb deze inmiddels verwijderd en vevangen door kleinere gegalvaniseerde ringen. Deze zijn niet te zien!
Heel mooi! Alleen die zefborgende moertjes op de kap borgen niet zo zelf als het blauwe kunststof niet wordt gehaald. Ik zou er wat dunnere moertjes opzetten met een kartel- of veerringetje eronder.
Het glimt wel(veblindend) mooi maar je moet wel de remblokhoudertjes even omdraaien,dichte kant naar voren, anders schieten de blokjes bij de eerste keer remmen uit de houdertjes
Heb inmiddels de voorvork gerestaureerd. Nieuwe lak en nieuw remmechanisme.(zie foto)
En volgens mij heb je de moeren waar de voorvorkpoten mee vastzitten omgedraaid. Je hebt nu de moeren aan de buitenkant zitten, die horen aan de binnenkant. Het is een beetje een priegelwerk maar wanneer je een magneetpen hebt is het zo omgezet.
Het zijn niet de originele vorkbouten... aan de binnenkant horen vierkante moeren te zitten. Niet echt een probleen hoor, als het goed vast zit is het goed. Wil je echt voor origineel, kijk dan rond voor de originele bouten en moeren, succes
Het zijn niet de originele vorkbouten... aan de binnenkant horen vierkante moeren te zitten. Niet echt een probleen hoor, als het goed vast zit is het goed. Wil je echt voor origineel, kijk dan rond voor de originele bouten en moeren, succes
Zijn mooie pootjes voor aan te passen voor solex race moeten we toch veel aan slijpen en lassen john
Gr ikke # 104
gr ike team # 12 - 13 - 14 en 37 Van heerbeek - JDL racing teams beter duur als niet te koop
Het glimt wel(veblindend) mooi maar je moet wel de remblokhoudertjes even omdraaien,dichte kant naar voren, anders schieten de blokjes bij de eerste keer remmen uit de houdertjes
Idd FF goed gezien. Het zou maar gebeuren, en dan heb je misschien gelijk een ongeluk. Zo helpen we elkaar. Mooi hoor.
Ik heb dus een Solex oto van 1967. Dit schijnt en overgangsmodel te zijn! Kan iemand mij vertellen wat een overgangsmodel precies is?
Het overgangsmodel is het model dat geleidelijk overging van de Nederlandse OTO naar de Franse 3800. De eerste exemplaren hadden nog de motor van de OTO. Het frame neemt al de vorm aan van de 3800.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule"