|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
De Amuse loopt weer. Geen centje pijn. In 1 keer alles prima. Loopt keurig stationair. 2 tochtjes gemaakt vandaag en geen gekke geluiden. ................ Nu weer wachten op het volgende probleem. Dit meen je toch zeker niet Alfons ?? Ik zoek altijd naar een "Volgende oplossing"
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Oh jawel FF, zeker naar oplossingen. Ik wil alleen maar zeggen, met een Solex blijf je bezig. Er gebeurd altijd wel wat.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Mijn ervaring is : hoe minder dat je er aan rommelt, hoe langer ze het uithouden.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Er rijd nu 1 waar heel veel aan gerommeld is probleemloos in Oostenrijk.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Klopt maar daar is ook veel onderzoek, tijd en aandacht aan besteed en testen natuurlijk. Deze motor is niet zomaar FF in elkaar gezet met CNC onderdelen.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Die van jou toch ook niet, ik heb niet het idee dat je een prutser bent.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Ik ben niet in het bezit van CNC materiaal, ik houd al het oude materiaal gaande en tot op heden lukt dat aardig. Dat vind ik het mooiste om een oude , versleten, motor met eenvoudige middelen weer tot een goede motor te maken die betrouwbaar is en als die motor goed loopt, niets meer aan doen. Hooguit zorgen dat ze niet te hard gaan, dat is voor mij belangrijk (krijg je ongelukken van).
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Mijn ervaring is : hoe minder dat je er aan rommelt, hoe langer ze het uithouden. Klopt helemaal FF, maarja als er iets niet goed gaat moet je wel he. Ik hoop dat hij nu lang dicht blijft want ik wil rijden.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Is ook wel zo, als iets niet goed loopt blijf ik net zo lang bezig totdat het opgelost is en soms zitten er lastige bij. + je zit ook wel eens op een verkeerd spoor en dan blijf je zoeken. Heb dat in m'n vorige werkzaamheden vaak meegemaakt dat monteurs heel snel nieuwe(dure) onderdelen (in wat voor apparatuur dan ook) vervingen en dat achteraf de storing niet opgelost was . Storing zoeken is een Vak waar je levenslang in bij kan leren. Zo, klaar dr meee `t Is lekker weer , rijden met dat spul
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,178 Likes: 6
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,178 Likes: 6 |
Ga lekker voor de oude onderdelen, gewoon wat andere weggooien en dat dan toch kunnen maken. Streef ernaar om de Solex orgineel te houden maar dat is voor iedereen een eigen insteek en dat moet je respecteren.
|
|
|
|
Joined: Apr 2009
Posts: 202
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Apr 2009
Posts: 202 |
Volgens de laatste berichten niet meer helemaal probleemloos. Zowel de berijder als het machientje. Een nachtje slapen zal de berijder wel weer doen opknappen, de Solex heeft geen baat bij een rustpauze. Hopelijk is de CNC Solex een taaie.
Groet,
Huub Haaker
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Volgens de laatste berichten niet meer helemaal probleemloos. Zowel de berijder als het machientje. Een nachtje slapen zal de berijder wel weer doen opknappen, de Solex heeft geen baat bij een rustpauze. Hopelijk is de CNC Solex een taaie.
Groet,
Huub Haaker Dat wel Huub, maar nog lang niet alles is van echt aluminium, spoelenplaat is de volgende wens
Last edited by Jan; 19/05/14 05:12 PM.
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Heb de laatste dagen heel wat km gemaakt en alles is dik voor elkaar. Totaal geen probleem. Rijdt weer als vanouds, gewoon prima dus. Doet alles wat ik er van verwacht. Vandaag ook heerlijk gereden en dat zal de komende tijd zeker weer zo zijn.
De hele Amuse is nu klaar.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Oh ja hoor Willem, het komt altijd goed toch.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
De afgelopen 2 dagen heel wat km gemaakt (3 liter) en de Amuse gedraagt zich heel goed. Trekt en loopt goed, en is heel stil. Het voelt weer vertrouwd aan en dat is belangrijk.
Komend weekend. lekker weer, hebben we de pinkertocht hier in Zeeland, dus dat wordt genieten.
Ohja, ik ga op Aspen rijden. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Ohja, ik ga op Aspen rijden. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Dan moet je gordels om heb ik begrepen, we horen wel hoe het bevalt.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Heb je daar geen ervaring mee Roelof? John M. wel en die is zeer tevreden. Ik ben benieuwd of de druiper dan verdwenen is.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: May 2008
Posts: 878
5000km gereden
|
5000km gereden
Joined: May 2008
Posts: 878 |
Heb je daar geen ervaring mee Roelof? John M. wel en die is zeer tevreden. Ik ben benieuwd of de druiper dan verdwenen is. ?? Druiper?? Lossen die ook al op van Aspen
Last edited by kees33; 02/06/14 05:07 AM.
Recht is iets kroms wat verbogen is
1x Oto'1963 en 1966 ,koffertje'61
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Heb je daar geen ervaring mee Roelof? John M. wel en die is zeer tevreden. Ik ben benieuwd of de druiper dan verdwenen is. Nog nooit Aspen geprobeerd, de verbranding is zo goed dat de laatste 3 jaar niet meer ontkoold heb. Ik ga het denk wel proberen gewoon om te kijken wat het opleverd...of niet.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: May 2008
Posts: 878
5000km gereden
|
5000km gereden
Joined: May 2008
Posts: 878 |
Hoe zijn inmiddels de bevindingen met Aspen , voorheen werd er toch gesuggereerd dat hier weekmakers in zaten die de met name oudere rubbers , keerringen deden "oplossen". Ik rijd zelf al jaren op Motomix en hiermee geen problemen in ieder geval.
Recht is iets kroms wat verbogen is
1x Oto'1963 en 1966 ,koffertje'61
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Hoe zijn inmiddels de bevindingen met Aspen , voorheen werd er toch gesuggereerd dat hier weekmakers in zaten die de met name oudere rubbers , keerringen deden "oplossen". Ik rijd zelf al jaren op Motomix en hiermee geen problemen in ieder geval. Net andersom Frank, de moderne benzine geeft problemen door de bioethanol die er in zit.
Last edited by Roelof; 02/06/14 05:28 AM.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: May 2008
Posts: 878
5000km gereden
|
5000km gereden
Joined: May 2008
Posts: 878 |
Roelof . Aspen en Motomix zijn toch de moderne benzine's ?
Recht is iets kroms wat verbogen is
1x Oto'1963 en 1966 ,koffertje'61
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Benz. aan de pomp bedoel ik.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,887 Likes: 14
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,887 Likes: 14 |
Hoe zijn inmiddels de bevindingen met Aspen , voorheen werd er toch gesuggereerd dat hier weekmakers in zaten die de met name oudere rubbers , keerringen deden "oplossen". Ik rijd zelf al jaren op Motomix en hiermee geen problemen in ieder geval. Net andersom Frank, de moderne benzine geeft problemen door de bioethanol die er in zit. Klopt. Dit is o.a te merken aan benzinedoppen die bij normale benzine moervast gaan zitten, en na gebruik van Aspen weer makkelijk los gaan. Zo kan het zeker gebeuren dat oldtimers bij de overgang naar Aspen lekkages gaan vertonen bij O-ringen die door de normale benzine zijn opgezwollen. Ook aangekoekte oude leidingen spoelen met Aspen weer schoon, het vuil laat los en... Je raadt het al: sproeiers verstoppen. Overgang naar Aspen of Motomix vraagt dus enige voorbereiding, daarna wil je niet anders meer
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Welke voorbereidingen stel je dan voor John?
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Nu ik dit weer terug lees, het volgende. De hele zomer gereden zonder enig enkel probleem. Gewoon de Amuse pakken, 2 meter duwen en heerlijk rijden. Van de winter hoeft er niets aan de Amuse te gebeuren. Wel volgend jaar op Aspen gaan rijden. Alles een beetje doorspoelen en dan gaan met die banaan. (Amuse) Ook de Solex van Mirjam, niets aan te doen van de winter. Mmmmhhh, ik heb nog een Zundapp en daar zit een blok onder. Ohjee een olie druppeltje (koppelingdeksel). Aahh toch wat te doen.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Dit voorjaar met 1 Solex overgegaan op Aspen. Tankje was bijna leeg en deze gevuld met Aspen 2Takt, zonder extra olie. Aan het begin van de zomer is er een Nicacyl cilinder opgegaan en alles blijft naar tevredenheid draaien, Geen verstopte sproeier of andere verrasingen.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Ja FF. Aspen is gewoon prima. Zelf dacht ik de zaak af te tappen, te spoelen met wasbenzine en dan aspen erin. Komt helemaal goed. Later zal ik kijken of er wat extra olie erbij moet.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Dan geen Castrol rood meer?
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Ja, ik weet het, Castrol rules. Maar ik ga toch over op Assen. Gewoon om eens te kijken hoe dat is. Als je niets probeert weet je niets. En terug kan altijd. Maar na veel leeswerk en overleg met mijn collega die aan Cart racen doet, denk ik dat het zo zal blijven. Kettingzagen worden heel zwaar belast en dat blijft ook heel. We zullen het mee maken.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Gisteren toevalig met iemand die bedrijfsmatig Aspen gebruikt gesproken. Hij vertelde mij dat Aspen af fabriek gelijk is aan mengsmering 1:30 dus dat is vet genoeg dunkt me.
Han
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Ik lees alleen dat er 2% bij zit. Dus 1:50. Hoe zit dat dan?
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Ik had geen bus bij de hand, het werd mij verteld....
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Heb je daar geen ervaring mee Roelof? John M. wel en die is zeer tevreden. Ik ben benieuwd of de druiper dan verdwenen is. John M, heb je nog een druiper?
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Dat lees ik ook. http://www.aspen-benelux.nl/nl-nl/producten/aspen2frt.aspxMisschien maakte hij een bedrijfsmatig rekenfoutje. Of anders gebruiken ze in die fabriek straffe muggepis.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,887 Likes: 14
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,887 Likes: 14 |
Aspen geeft aan dat het ook gebruikt kan worden voor motoren die meer smering voorschrijven. Tenslotte is de kwaliteit van de olie enorm verbeterd. Mijn Solexen lopen nu allemaal op Aspen, 1:50, en nul problemen. Blokjes die ik openmaak zijn allemaal lekker gesmeerd en nee, geen druipers meer . Mijn Solexen lopen maximaal 35-37. Snellere jongens zijn mogelijk veeleisender
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Oh John, dan zit ik met 30 km goed.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,887 Likes: 14
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,887 Likes: 14 |
Ik lees even het hele verhaal door en wil nog wel even wat op een rijtje zetten: Oude rubberen onderdelen zijn door de moderne benzine gaan uitzetten. Hierdoor kan het gebeuren dat de benzinedop van je tank moervast is gaan zitten. Na korte tijd met Aspen is dat probleem weer opgelost. Gelukkig heeft Solex verder weinig rubber in de afdichtingen zitten, andere merken kunnen last krijgen van lekkages bij de carburateur omdat dichtingen door de benzine zijn gezwollen, en nu weer terugkrimpen naar hun oorspronkelijke afmeting. Aangekoekte troep in je leidingen zal in Aspen oplossen en dan in je systeem terechtkomen. Vandaar mijn tip om de leidingen voor de overgang met een binnenkabel lekker schoon te raggen en daarna goed leeg te spoelen en blazen. Heet je Alphons en heb je een Amuse, dan zal het leidingsysteem waarschijnlijk schoon genoeg zijn, geen zorgen dus. Ik heb het over de langslapers en franse asielzoekers waarvan de inhoud van de tank in dertig jaar tijd volledig is vervlogen op de mengolie na, te herkennen aan de muf ruikende "oude benzinegeur". Maar ook de Lexjes die alweer flink wat jaartjes op de weg rondtoeren met gewone benzine hebben mogelijk wel weer wat aanslag op de aderen... Klein beetje werk maar daarna vele zorgeloze kilometers
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Kijk mooie uitleg.
Vooradat ik op Aspen ga rijden, spoel ik alles door en maak alles schoon. Gewoon voorkomen dat je onderweg problemen krijgt. Een beetje aandacht kan geen kwaad. Gaat helemaal goed komen.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Ik dacht dat Synthetische mengolie van zichzelf een reinigende werking heeft. Wat dat betreft kan je zo zonder problemen overgaan op een Alkyd brandstof .
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Volgens mij ook wel FF, maar beter van te voren toch effe alles doorspoelen. Alles is schoon dus ik zie ook geen problemen. Ben wel benieuwd wat het gaat doen. Ik denk alleen maar beter, omdat de benzine van nu wel erg slecht is.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Ze hebben de Apsen 2T olie ook nog in aparte flacons zie ik.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Klopt. Maar ik ga eerst gewoon 1 op 50 rijden en dan onderzoeken of dat voldoende is. De ervaringen zijn er al.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Zelfs in de handleiding van mijn Chinois adviseren ze ook 2% tot 3%. Tot nu heb ik steeds 3% gemengd, baatniet schaadtniet. Baden doet hij wel
Last edited by AlienSolexfiend; 10/11/14 06:37 AM. Reason: :-D
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Volgens mij ook wel FF, maar beter van te voren toch effe alles doorspoelen. Alles is schoon dus ik zie ook geen problemen. Ben wel benieuwd wat het gaat doen. Ik denk alleen maar beter, omdat de benzine van nu wel erg slecht is. Je moet er niet direct wonderen van verwachten maar met deze brandstof vervuilt de motor minder en wat er uit de uitlaat komt is minder slecht dan bij benzine verbranding. Ik gebruik het binnen op het testbankje met een slangetje op de uitlaat > naar buiten . Maar dan evengoed nog ventileren want het blijven uitlaatgassen !!
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Ja, maar in een vaste relatie valt dat wel mee.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Oct 2014
Posts: 126
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Oct 2014
Posts: 126 |
If you break it, you own both halves!
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Volgens mij ook wel FF, maar beter van te voren toch effe alles doorspoelen. Alles is schoon dus ik zie ook geen problemen. Ben wel benieuwd wat het gaat doen. Ik denk alleen maar beter, omdat de benzine van nu wel erg slecht is. Je moet er niet direct wonderen van verwachten maar met deze brandstof vervuilt de motor minder en wat er uit de uitlaat komt is minder slecht dan bij benzine verbranding. Ik gebruik het binnen op het testbankje met een slangetje op de uitlaat > naar buiten . Maar dan evengoed nog ventileren want het blijven uitlaatgassen !! Ik verwacht er ook geen wonderen van maar als het iets schoner verbrand en minder vervuiling, dat klinkt altijd goed in de oren toch.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2014
Posts: 126
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Oct 2014
Posts: 126 |
Of je zet gelijk even het wereldrecord 50cc op scherp
If you break it, you own both halves!
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Als dat zou kunnen maar dat lukt me lang niet
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Heb je Aspen4 al overwogen?
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Heb je Aspen4 al overwogen? Nee, gaat ook niet gebeuren. Gewoon Aspen voor 2 takt.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Als je het plezier van "het zelf mengen" zult missen dan kan je nog altijd op blauw overstappen, ook geeft blauw je de mogelijkheid om bij je favoriete mengolie te blijven.
Last edited by AlienSolexfiend; 13/11/14 06:47 AM.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Ja, dat had ik ook gelezen. maar ik hoef niet perse zelf te mengen hoor. Al zal ik wel een klein traantje wegpinken als ik Castrol rules moet missen. Nee hoor elke kwaliteit meng-olie tegenwoordig is ruim voldoende om ons Solexje te smeren.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Ja, en als je bezorgd bent om het milieu, dan is mengen met minerale olie maar een halfslachtige maatregel. Hoewel ik niet met zekerheid durf te zeggen dat Castrol volsynthetische 2taktolie ook makkelijk biologisch afbreekbaar is.
Is de analyse van die Aspen 2T olie ergens te raadplegen?
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Nee echt bezorgd ben ik niet voor het milieu. Anders moeten we meteen stoppen met rijden op een Solex.
Volgens mij krijg je nooit de echte analyse van een brandstof of smeerolie te zien. Het voldoet allemaal aan de norm die de wet opgelegd heeft en dat is ook maar wat wij als mens willen.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Rijden op Aspen is alleszins een stap in de goede richting om de CO-uitstoot in te perken, daar kunnen we het over eens zijn.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,176 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,176 Likes: 82 |
Rijden op Aspen is alleszins een stap in de goede richting om de CO-uitstoot in te perken, daar kunnen we het over eens zijn. ik zie geen reden om het daar mee eens te zijn ik heb geen idee of aspen de CO2 uitstoot daarwerkelijk verminderd, wel als je op methanol gaat rijden maar zolang het iets met "mineraal" te maken heeft is het bijna lood om oud ijzer
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161 |
De hoeveelheid vervuiling is hoofdzakelijk afhankelijk van de hoeveelheid van de hoeveelheid van de hoeveelheid. De hoeveelheid in liters is bij een vrachtwagen net ietsje pietsje groter als van een kleine solex ook al is de vervuiling een ietsje pietsje groter per liter. Nog een vooerbeeld. Als je kleine schuurtje een klein beetje aanbrand met van die mooie golfplaatjes dan komt eer meteen een klein clubje van die mannetjes in een heel mooi pak de zaak even schoon vegen. Stook je een heel grote schuur af waarbij door de grote hitte het bewuste spul kilometers ver de ruimte in gaat en men gaat nu ook weer meten zoals dat bij dat kleine schuurtje dan kom je uit op veel minder deeltjes per vierkante meter bij de grote schuur ( En meten is weten nietwaar? ) Of is dat tegenwoordig weer anders.
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4
90000km gereden
|
OP
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,024 Likes: 4 |
Ja. Leuk omschreven. Vaak wordt de vervuiling in procenten uitgedrukt. Maar ja 1% van 1,4 liter benzine (Solex tankje) of 12000 ton stookolie (bunker van een schip) voor een zeeschip, geeft toch meer kg vervuiling.
Last edited by Alfons_Amuse; 20/11/14 02:32 AM.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Apr 2014
Posts: 1,502 |
Tja, het is allemaal relatief! Maar wat zegt "relatief" nu eigenlijk nog? Een hoofd waarop nog maar 1 haar groeit bevat relatief weinig haar. Als ik echter in mijn soep 1 haar aantref, is dat relatief veel!
Last edited by RedFox; 20/11/14 04:31 AM.
Groeten, Geert
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,176 Likes: 82
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,176 Likes: 82 |
Ik zie vaak toch dat we afgerekend worden op onze uitgebraakte hoeveel heid, dus absolute waarde en niet de relatieve. das meer een kwestie van "fixing" door veel nieuwsmakers om weer eens een minderheidsgroep in een kwaad daglicht te zetten. laten ze eens kijken hoeveel fijnstof er door stoplichten en verkeersdrempels uitgebraakt worden worden die meteen verboden. Bij onze verkeers drempels ligt veel meer fijnstof dan op een stuk daar precies tussen, bij dezelfde verkeers aanbod ( die voertuigen MOETEN wel van de een naar de ander want tussenin is er geen afslag) dus daar kan het niet aan liggen die braken toch per meter hetzelfde uit ?) dus de conclusie moet zijn dat een verkeersdrempel fijnstof uitbraakt.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
0 members (),
22
guests, and
4
robots. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
|
|
|