Origineel bericht van: WilfredVW
Binnenin mag je vijlen frezen lassen pimpampetten en alles wat je wil,maar het mengsel moet via het originele inlaattraject naar binnen. Dus alles wat membraam, roterende poort of valse lucht heet is verboden. En nog iets de diameter mag 39,5 / 40mm zijn, domme fout die ze niet verbeteren zoals wel meer vage dingen waardoor ditsoort discussies ontstaan. Ze begrijpen niet echt dat racers de term origineel zeeeeer ruim nemen en alles modificeren .

Inderdad zijn boosterpoorten NIET toegestaan vandaar de term dat ALLE lucht via de carburateur moet komen.
Binnenin niet zo maar pim pam petten want ook de krukas word gecontroleerd of hij niet vol is dat gaat via een inspectie met een pen door je carter blokkeerbout gaatje.

Dat de diameter met ruimte is opgegeven klopt wel degelijk, de originele hadden ook variaties, als de cylinder versleten was kon je hem opboren en originele maten liepen ook al door tot 40 mm.


Jouke Rottine heeft een nieuw lading cylinders, omdat er ooit klachten waren dat ze bij warmte minder trokken is de speling vermindered tot 0,04 mm, dat moet kunnen met een alu zuiger in een alu cylinder, dat zet gelijk uit, alleen onrondheid door temperatuurverschillen kan je dan noch parten spelen, dus misschien lopen ze ooit een keer vast, dan gewoon de hoge kanten weer wegwerken en gaan. Hij had altijd al betere setjes dan anderen want bij hem had je uitgesorteerde zuigers met de maat erop die gewoon precies in dat cylindertje pastte dat erbij mee kwam en niet zo maar een bij elkaar gezet stel.
Hij was wel van plan om betere cylinders te maken dan origineel ( aangepast gietwerk) maar is daarvan afgezien om te voorkomen dat zijn ontwerp ook via andere kanalen de wereld in komt wat chineesch gezien niet onmogelijk is geacht


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)