Origineel bericht van: zeezout
Hoi allemaal,

Ik ben een beetje vroeg, maar beter te vroeg dan te laat en voorpret is ook wat waard toch?

Eind dit jaar ga ik met vervroegd pensioen (63). Jazeker ik ben een geluksvogel smile.

Volgend voorjaar wil ik met mijn Oto van 1966 een tocht maken naar Bretagne. Zeg maar om de vrijheid te vieren wink.
Tentje achterop, slaapzak en andere troep in de zijtassen.

De Oto is in perfecte conditie met een recent compleet gereviseerd motortje. Rijdt tegen de 40.

Er zijn vast wel forumleden die ervaring met langere tochten hebben dus die wil ik wat vragen:

Wat neem je mee aan reserve onderdelen voor de Solex bij zo'n tocht?

Reserve (binnen)band, sleutels in de juiste maat, bougie heb ik zelf al op mijn lijstje staan, maar ik ben erg benieuwd of iemand hier ervaring heeft met een dergelijke tocht en nuttige tips heeft.

Alvast erg bedankt!



Ik zou ook 2 gelijke Solexen meenemen.

Wij zijn naar Oostenrijk gereden met 2 3800's. We hebben toen een compleet reserveblok meegenomen voor het geval we iets hadden wat we niet zo konden fixen en dan het complete blok maar wisselen, 's avonds verder sleutelen.
Gelukkig hebben we dit blok niet nodig gehad.

Wel warm weer gehad toen en met 1 van de Solexen veel last van vapour lock gehad.
We hadden een sigarenkistje met klein spul, oa brandstofpomp en membraampjes, dit bleek erg handig.

Fluoriserende hesjes aandoen, beter 5 te vaak gezien dan 1x te weinig !

IIG veel succes

Last edited by solexnl; 28/10/13 12:08 AM.