Er is een nieuw reglement door mij voorgesteld, ik weet niet in hoeverre daar alle termen zijn overgenomen en/of extra erbij zijn aangebracht. Blijf het de organisatie vragen.
Inderdaad is he binnen het reglement mogelijk "specials" te maken die wel of niet betrouwbaar zijn. uiteindelijk gaat het toch om 24 uur vol te houden.
Als ik kijk naar wat ik al die jaren heb gezien is een goede uitkomst niet alleen maar doordat er op een special is gereden, dergelijke teams zijn in alles gewoon optimaal voorbereid, goed licht, stevig frame, stevige wielem, betrouwbare remmen en rijden met verstand.
Ik heb veel "rammelbakken" rond zien rijden waarbij je je verbaasd dat die de 24 uur nog volhouden, kennelijk voor de lol gewoon de schuur uitgetrokken.
Ik heb "ludiek" gezien waarbij ik me afvraag of dat nog veilig is, allerhande schotten zo aan een solex gehangen dat je jezelf of een ander daar ernstig mee kan beschadigen.
dat kun je allemaal niet zomaar 24 uur door elkaar laten rijden.
Je hebt echt geen CNC carter nodig om te kunnen winnen, 2 jaar terug kwam een team met een gewoon blok ook heel ver, dat liep zelfs zo goed dat ze 5 ronden werden terug gezet omdat het te hard ging, en dat win je niet meer terug.
opgeboorde carburateur, speciale uitlaat en een kop met goede compressie(kamer) waren de ingredienten, verder was de cylinder in stapjes getuned, steeds zodanig dat er trekkracht was, dan trekt hij zichzelf wel naar de snelheid toe en vooral geen solex electronische ontsteking


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)