Het begon begin deze week op de terugweg van mijn voorlaatste ritje met de blackenroll, nadat ik de tank hergevuld had omdat ik droog tot stilstand was komen te staan. Ik ondervond die dag de prestatie van de Solex al ondermaats, maar dat komt wel vaker voor. Enfin, met weder gevulde tank rijd ik verder, en na een halve kilometer rijden begon hij fel in te houden en viel bijna tot stilstand alsof de tank alweer leeg was. Door wat met de remlucht hevel te zoeken viel hij net niet stil en kwam op en neer verder (heel traag) op gang, dit ging gepaard met bruuske schokjes, tegelijk kwamen er warme luchtstootjes vanonder het luchtfilter deksel. Als ik de remlucht hevel (met warme motor) uiterst links draaide, leek hij heel even weer te willen. Vervolgens moest ik dit constant herhalen om niet stil te vallen. Na 1 à 2 km bleek de prop eruit te zijn, ik kon weer “normaal” verder.

Vandaag kreeg ik na een viertal km dezelfde symptomen, alleen viel ik nu werkelijk stil. Ik kon de motor wel herstarten, er zat echter niet veel leven in en verder rijden moest ik al fietsend. sick Ik zag wel brandstof terug vloeien door het afvoerdarmpje tijdens mijn vruchteloze poging om hem terug opgang te brengen. Dus zou het pompje in orde moeten zijn. Ik probeerde ook hem zonder luchtfilter te starten, dit leek nog slechter te gaan. Toen merkte ik dat het blauwe spul van de luchtfilterolie rond de dikke opening bovenaan de carburateur zat, smirk en waarschijnlijk is er nog meer van dit spul dieper in de carburateur gedropen. Ik herinner me er niet te zuinig met te zijn geweest.

Ik zit te denken, “waar zit die prop”?
Starten gaat, maar dat is dan ook alles. Het lijkt alsof hij onvoldoende brandstof of zuurstof krijgt.
Tankfilter, leidingen … frown hmm? Ik heb een sterk vermoeden dat de luchtleidingen in de carburateur verstopt zijn.
Oh ja, mijn tankdop beluchting opening is vrij, daar ligt het al niet aan.




Last edited by AlienSolexfiend; 25/05/13 07:27 AM.

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali