Ik ken de nieuwe hongaarse carters niet.

maar ik ben oa metaalkundige en daar leer je dat voor de gebruikte spuitgietmethode een eutectische legering gebruikt
dat betekent dat je een legering ontwerpt die een smeltpunt heeft en geen smelttraject, daarmee bewerkstellig
je dat je de mallen niet teveel hoeft af te koelen en weer op te warmen voor de cyclus van het maken van een gietstuk.
Ik vewacht dan ook dat ze nagenoeg dezelfde "bagger"gebruiken nl een legering met veel zink in het aluminium.
waar ze wel de fout mee in kunnen gaan is als ze onzorgvuldig met hun smelt omgaan, dan kan er veel gas in oplossen en dat komt er als porositeit uit tijdens afkoelen.
ook franse carters en van der heem carters hadden daar wel eens last van. Ik heb kapot gescheurde carters dat lijkt wel schuim, maar daar zie je van buitenaf niets aan.

wegen die carters en neem de zwaarste.
Of je moet de beschikking hebben over sterke röntgen apparatuur dan kun je eventuele porositeit fotograferen.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)