balanceren van die solex vliegwielen op zich is al een verhaal apart niet alleen in de rondte moet je daar wat aan doen maar ook zijdelings.
af en toe zie je er 1 waar ze af fabriek een poging hebben gedaan door een stuk draad aan de achterkant in te brengen en dan de zijkanten van het daarvoorbedoelde vakje om te slaan zodat dat sukje vast zit, leuk voor de centrifugale balans , een ramp voor de axiale ( schoepenvliegwielen hebben dit)

laat mij maar lekker mijn krukasjes doen, ik ben tevreden over het resultaat, kan het beter, vast wel, is het nodig, ook wel anders had ik niet die extra schijf in een solex gefrut, en daar heeft Jan vennix weer gelijk in, het totaal telt, zeker als het je niet lukt om 1 onderdeel afzonderlijk goed te krijgen
aan de andere kant dient onderdeel voor onderdeel goed te zijn anders dient het tussenligende stuk de krachten op te vangen en dat tussenliggende stuk stelt bij slex niet zoveel voor.

Honda MT/MB blokken hebbe oa leuke balansassen, maar daar is het carter sterk genoeg om de inwendige trillingen op te vangen, naar buiten toe lijkt het stil.
Intern: trillingen kost vermogen.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)