Mijn eerste steen is geplaatst in 1936 en ben geboren in 1937 aan het voeteneind van het bed met een kwartje in mijn hand volgens mijn ouders.
Ik heb vervolgens 7,5 jaar op de lagere school geweest om daarna naar de ambachtschool wat met vijlen te leren stoeien.
Dat ging mij zeergoed af ,want ik hoefde er maar
2 jaar over te doen.
Daarna 2jaar naar een school bij een groot bedrijf in het zuiden.
Daarna 3 jaar avondschool in fijntechniek, 2 jaar electrotechniek(basis kursus voor gevorderen).
Toen kwam de diensttijd er aan 24 maanden en twee weken nadienen ondat ik mijn inentingboekje niet meer had.(was een rotte tijd want ik mocht helemaal niets doen , want ik paste nergens niet tussen).In deze 2 jaar heb ik autotechniek moeten leren en later heb ik deze verder thuis verder moeten afmaken.
Heb hiervan ook een diploma van
Na deze tijd 2 jaar lucht techniek en stromingleer.
Hierna 2 jaar vacuum techniek (hoogvacuum) voor de fabrikage van radio lampen en later voor de electronenmicroscoop.
Na mijn eerste octrooi ben ik in een ontwikkilings groep gekomen
om zeer ingewikkelde produktie maschines te construeren.
Dat ging mij ook goed af en al snel bij de ontwikkeling van zeer ingewikkelde machines voor de produktie van de televisies was ik als snel in staat om nog 4 octrooien op mijn naam te verkrijgen.
Hierdoor was ik bij het 100 jaar feest bij het grote bedrijf een van de gasten die het hele feest heb mogen meevieren en ben ik in het bijzijn van zeer grote groep heren geridderd(zilver).
Jammer genoeg ben ik net 2 jaar voor mijn pensioen door
mechanise problemen in mijn rug naar huis gemoeten.
Nu had ik al lang een technise wekplaats waar ik alles kan maken en ben ik met het bouwen van motoren die niet bestaan begonnen.
Nu ben ik met een 14 cilinder stermotor bezig waar alles in de motor zelf zit dus niets aan de buitenkant eraan.
Is nu voor 95% af.( over twee tot drie weken helemaal af).