Hoi hoi,

vorige week een solex-oto goudbies gekocht.
Wat nu blijkt "een kat in de zak " Frame ziet er redelijk uit.
Van het motorje zijn de beschermkapjes mooi en tankje is deukloos. Het chroomwerk is ook nog redelijk.
Oke thuis de beschermkappen eraf gehaald en dan val je van de ene verbazing in de andere.
Ok wilde het vliegwiel eraf halen en wat bleek, de draad van de krukas is dol geweest en ze hebben toen maar een stuk,een centimeter, van de kruas gezaagd.Het vliegwiel zit nog maar met 3 gangen vast op de krukas , levens gevaarlijk.
Om een lang verhaal kort te maken, motortje moest toen uit elkaar.Ik wil dit nu zelf doen al weet ik nu al dat ik een beroep op andere mensen moet gaan doen.
Wat kwam ik o.a. nog meer tegen,
Borgveertje bij de pistonpen ontbreekt dussss, inderdaad zuiger beschadigd. Benzinepomp,is aan gesoldeerd. Boutgat m4 van bevestiging pompje in het carter is dol. Draad M6 voor bevestiging tank aan het carterdeksel,dol.Aansluiting leiding tank naar benz.pomp lekt.
Ik zal het maar niet hebben over de nieuwe trappers/pedalen die in de cranken gezet zijn..
Ik heb overal foto`s van gemaakt en een beetje begonnen met poetsen,De eerste fout is al gemaakt,Het carterje een nachtje in verdunde "dasty"" laten weken.nooit doen.Het materiaal wordt zwart,hoe krijg je dat weer mooi.
Affijn volgende week ga ik verder.Vanavond en dit weekend ben ik veel met muziek bezig ff ontspannen,want eerlijk is eerlijk, ben er wel even "ziek" van geweest. Dat was zo niet de bedoeling

Last edited by trommel; 05/11/10 10:52 PM.

Vriendelijke groeten, Ad