Orgineel bericht geplaatst door: Jan Vennix
Voor de prijs van een gaas filter en een foam filter kan ik een orgineel Twin Air filter leveren waar je nooit geen omkijken meer naar hebt. Voor ogeveer 8 euro plus 6.75 verzendkosten,na toesturen van een KOMPLEET en goed filter huis kan ik dat voor je regelen .Sinds vorige week al 24 afgeleverd.Ik heb er nog ongeveer 60stuks ,Bijeen grote vraag wil ik erin de toekomst nog een klijne serie maken. j,vennix22@chello nl


Een filter waar je nooit geen omkijken meer naar hebt Jan????? dan zou jij de eerste zijn die dat lukt.

Schuimplastic luchtfilters zijn de beste, maar je moet ze wel regelmatig uitwassen en opnieuw in olieen.

Die z.g olie die daar voor gebruikt word is een soort plakspul met verdunning.
De verdunning vervliegt, en het plakspul blijft in de porieen zitten.
Als de filter zijn werk heeft gedaan, en is verzadigt, dan moet je hem uitwassen, en laten drogen.
Maar je kan deze weer opnieuw gebruiken, door hem opnieuw in te olieen.

Je moet het zo zien, de lucht die door de filter gaat, gaat door een doolhof, het is een open cel schuimrubber van en speciale kwaliteit. Door nu die olie te gebruiken zal een stofdeeltje altijd gevangen worden, totdat hij verzadigt is.

Dan gaat hij wel doorlaten, dus heeel goed spul, maar wel regelmatig uitwassen en opnieuw in olieen.

In de motorcross doen ze dit al heeeeeel veel jaren zo, en die kunnen het weten, want waar is er meer zant en stof.

Opa Jan heeft het over Twin Air, dat is goed, maar er bestaat ook MOTO AIR, en daar ben ik met trots de oprichter van. Heb dus in die wereld het e.e.a. meegemaakt.


Last edited by ome_Jan; 14/07/09 12:46 AM.

[Linked Image from jandelaat.nl]