mijn topsnelheid met een 50 cc solex was 15 jaar geleden al
95 km per uur. Ik voldeed daarmee echter niet aan de geldende regels voor de wedstrijden ( originele maten voor het spruitstuk en uiterlijk geen wijzigingen zichtbaar )
w
WAt ik toen gebruikte was een aangepaste peugeot 7 poort cylinder zodat hij op een solex leek, een 18 mm carburateur en een 22 mm uitlaatbocht, wel een compleet originele onderbouw van een sleutelgat motor, zelfs met glijlager drijfstang.
Onwaarschijnlijk maar met goede olie hield deze het zeer hoge toerental goed vol.
alleen nadat ik een 45 mm ( ca 63 cc cylinder) zuiger monteerde kwam de drijfstang naar buiten, einde motortje.

met de wedstrijdreglementen moet je echt alles uit de kast halen om boven de 70 te komen, alleen een lange slag krukas
daar wil ik zelf nog niet aan, ik tune op toerental.
en het gaat niet alleen om tunen maar ELK onderdeel dient aangepast te worden.
Als je mijn race motor sloopt en je legt de onderdelen naast die van een origineel blok dan is er niet 1 onderdeel hetzelfde, niet de ringen en de moeren, niet de pakkingen,
niet de pomp, niet het membraan, nee helemaal niets.
(ook de tankdop niet)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)