Als ik het goede type voor ogen heb ( want ik denk nederlands en dan denk ik 50 cc kamzuiger) : origineel hoort daar ook een plaatje dat gat was nodig om de gietmal te kunnen plaatsen en na gieten te verwijderen, in dat gat zitten diverse (onnodige) kanalen die na het gieten opengeboord moesten worden ( en daarna met een plugje weer afgedicht) oa als overblijfsel van wat vroeger bij de peperbus een smeerpotje bovenop het carter was, die kanalen zijn lucht en smeerkanalen. na het boren en afpluggen komt er een plaatje op want anders spuit de modder die opgeworpen wordt door de rol uit het carter omhoog. wel controleren of de plugjes nog in het gat zitten anders heb je cartercompressie lekkage . in het carter linksboven achter de krukwang hoort ook een plugje want daar zit een kamertje dat verbinding heeft met de kanalen. later hebben ze al dat gedoe achterwege gelaten zonde van de tijd en de moeite

Attached Images
plaatjes.jpg (143.46 KB, 78 downloads)
Last edited by Joan; 12/11/21 11:25 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)