komt heel vaak voor dat stuur vast zit. Bijna niemand neemt de moeite de stuurpen in te olien om hem te monteren. over de jaren heen, omdat een stuur eigenlijk nooit versteld wordt en een solex stuur al helemaal niet roest dat behoorlijk vast. alles slopen totdat je alleen het balhoofd en framedeel overhoudt, dan balhoofd in stevige bankschroef ( aan dat platte stuk aan de onderkant waar de vorkpoten aan gezeten hebben) eventueel met dunnen plaatjes triplex om de on effenheden weg te werken. Zorg dat de bout waarmee het stuur door middel van de wurgprop onderaan het stuur iets los is en maak zeker dat de wurgprop onderin los getikt is ( heb je gedaan want je beschrijft dat je de verankering aan de onderzijde hebt los getikt) dan de bout helemaal verwijderen. dan met een moker het stuur er iets IN slaan ( gebruik een balkje als tussenlegsel om chrome en stuurpijp te beschermen) Hij moet namelijk los komen en erin is makkelijker dan eruit . dan stuur in de bankschroef met hout klemmen op het T stuk zodat je stevig en vooral kort op het T stuk de buizen vast houdt dan met een lange arm aan het platte stuk van het balhoofd de boel proberen rond te draaien om hem zo losser te weken ( met olie en WD 40) de roest eruit slijten. Ga niet met het platte stuk van het balhoofd in de bankschroef aan de stelen van het stuur trekken dat materiaal is zo dun dan vouw je het stuur dubbel of je houdt een van de stuurhelften los in de hand


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)