je hebt het ja en nee verknald. de constructie is nou niet "je dat" een messing plug die ze tegen mee draaien hebben geborgd door hem met tin soldeer vast en lekdicht te maken. de aftapstop ( sleutelmaat 14) hoort er lek dicht in gemonteerd te worden met een koperen pakking, dat gaat door de jaren heen erg vast zitten zodanig dat je dat tinsoldeer van de plug wel los rukt zonder de aftapstop los te krijgen. aan de messing plug recht tegenover elkaar een platte kant vijlen en dan met een heel platte steeksleutel op deze vlakken tegen houden, met een beetje goed mikken krijg je twee platte vlakken met 15 mm afstand dus sleutel 15 maar met een beetje pech wordt het ook 14 mm, daarom een platte sleutel want de sleutel 14 van de aftapstop moet er wel overheen kunnen draaien. gebruik GEEN tang want dan schraap je de diameter van het rondje alleen maar kleiner want echt goed is dat materiaal niet te pakken en het is nogal broos dus splintert zo weg en dan kun je die platte vlakken ook wel vergeten.
daarna goed schoonmaken en met zilversoldeer ( hardsoldeer) overnieuw solderen om de plug weer vast te krijgen. bij montage van de aftapstop GEEN koperen ring meer gebruiken maar een fiber ring. Inderdaad moet de aftap plug er wel uit want hij is holen daar steekt het filter in. Die stop heeft dus een dubbel functie: aftappen en filter vast houden ( nog een derde functie ook: hij werkt door zijn holte ook als bezinkbak voor roest. vaak is het filter er niet uit te krijgen, de roest is met de benzine gaan reageren en er vormt zich een soort lijm, met elektrische verfbrander/fohn heel warm maken ( geen vlam dan verbrand het gaas) dan verkookt de lijm en door het borrelen komt het filter vaak al uit zichzelf omhoog kolken


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)