deze week kwamen ze uit een buurgemeente bij me met een solex die echt niet zijn werk wilde doen, wel starten maar met moeite door de straat heen te gaan, ontsteking stond nogal fout, bijgesteld iets beter. blok uit elkaar gehaald om te zien of carter gescheurd was want er zat totaal geen puf in. Toen gezien dat van de JRT cilinder die erop zat het spruit stuk uitlaat gat niet klopte met de positie van het cilinderuitlaat gaat, je had maar een 1/2 opening tot je beschikking. ondanks dat kon het dat niet zijn want vroeger liep hij redelijk. Toch maar spruitstuk aan bovenkant opgelast om de gaten tegenover elkaar te krijgen en zo de prestaties te verbeteren. sloegen tijdens het lassen ineens de vlammen uit het inlaat pijpje, nog nooit meegemaakt. Bleek het inlaatpijpje dicht geroest te zijn en daar in de roest benzine en olie afgevangen te hebben dat was gaan branden ( je kon dit aan beide kanten van het pijpje niet zien zat precies in het bochtje ) Dus toen had ik hem. Waarom dit verhaal bij Brandstof ?? Nou heb ik al eerder gesteld de olie is er niet alleen om te smeren maar ook om te koelen ( veel motorfietsen spuiten olie tegen de onderkant van de zuigers en de olie film tussen zuiger en cilinderwand geeft ook de warmte door van de zuiger naar de cilinder) en te zorgen dat het niet roest ( hoewel ik over dat spruitstukje best nog wel een vraagteken heb hoe dat nu kon gebeuren vreemd blijft het)

Hij loopt nu weer as een speer

Last edited by Joan; 09/03/21 10:56 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)