Originally Posted by John Meisters
Ik heb steeds in het begin heel goede ervaring, maar na één, hooguit 2 seizoenen gaat de fut eruit. Bij warme motor is de trekkracht gewoon slecht, als het motortje eenmaal op toeren is dan rijdt het wel nog goed.

Verschil met Joan’s ervaring: ik gebruik alle cilinders onbewerkt.

Verder zijn de zuigerveren van de JRT zuiger erg stug. Momenteel gebruik ik andere van Ad van Heerbeek, die zijn veel soepeler.

Ik heb nu de Chinese HD cilinder, opgeboord naar 40,00, met JRT zuiger. Zeer tevreden over (met de zuigerveren van Ad).

Mogelijk houden de JRT cilinders het langer vol met deze nieuwe zuigerveren, dat heb ik nooit getest.
voor de specialisten onder ons ( reken ik mezelf ook toe) vaak verplaats ik 1 slotje van een JRT zuiger recht naar achteren want 1 zuigerveer loopt wel heel erg dicht langs de uitlaatpoort en daar zie je dan extra ( soms extreme) slijtage van de cilinderwand want de veerdruk van de zuigerveer opening is vele malen hoger dan de veerdruk van een gesloten gedeelte van een zuigerveer ( het materiaal houdt elkaar daar tegen en bij een opening kan het materiaal vrij uitveren)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)