Originally Posted by stoolex
Originally Posted by Jan
Originally Posted by Joan
Originally Posted by Jan
Hierbij foto's van de aluminium solex
bedankt voor de foto's. heb er eentje gecopieerd, een rode cirkel en een pijl erin gezet. op die plek heb je grote trek krachten en normaliter leg je daar geen lassen. Ik verwacht dat het daar fout gaat. lassen die in trekzones gelegd worden, worden normaliter op de "neutrale" lijn gelegd, dus in het midden van de buis waar trek en druk spanningen in elkaar over gaan en dan de las het liefst in de lijn van de spanningen en niet haaks erop . Ik zou er een open gezaagde buis overheen leggen en die langs de zaagranden er extra ( als "schetsplaat") alsnog aan vastlassen . De circulaire las had weg gelaten kunnen worden als het voeten bled voorzien was van langs lassen in de lengte van de pijp ( lijkt ook het geval )


Ik hoop dan maar dat ze meekijken en er iets mee doen. cry



Heefd ook volgens mijn ook een vork stand van 0 of zelfs voorloop dat kan ik niet goed zien op de foto.
Zou liever wat meer naloop hebben .
Met 0 of voorloop is het stuur bijna niet recht te houden.
Met wat naloop loopt hij makkelijker rechtdoor en moet je het stuur niet zo vast te houden.
Gooit toch al zoveel met motortje voorop.
Je kunt dat het mooiste zien met de zwenkwieltjes van een winkelwagentje b.v.
Als je daar met vooruit rijdt staan ze ook naar achter gericht .
Rij je achteruit slaan ze meteen om.
Dus rijden gaat allen maar met naloop makkelijk.
Hoemeer naloop hoe zwaarder stuuren in de bocht.
Dus ook niet te veel mijn ervaring ongeveer 25 tot 35 mm.
Gebruikte wij voor de solex 24 uurs race.
Voor een toer solex zou ik nog iets meer doen.
Maar ja wie ben ik.



Iemand die veel ervaring en kennis heeft in frame's en vering. :-)


[Linked Image from jandelaat.nl]